Lupa pro praci

Úterý Únor 21 20:41:26 CET 2006

Ono už je po threadu (možná) ale já nedám dopustit na binokulární lupu. Používám ji už drahně let. V práci pak mám tu stojanovou s kruhovou zářivkou. Jde to taky ale ta binokulárka je lepší. Co se ceny týče - já ji koupil někdy v 80.letech minulého tisíciletí za 330.- Kč v Okule. Teď se dá sehnat podobná za cca 1000,-Kč.
Výhody:
sedí to na hlavě a zvětšuje kam se podíváš
dá se přemrknout pod tím a koukáš s normálním zvětšením
nefuníš si na čočku
nemáš omezené zorné pole
nekmitá to jako ta na stojanu
Nevýhoda:
zpočátku se dcery mohly umlátit smíchy, když jsem to nechal na hlavě a přišel k nim. Teď už si zvykly.

Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz
[mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Ales Prochaska
Sent: Monday, February 20, 2006 11:23 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Re: Lupa pro praci

Jeden čas jsem také sháněl takovou pracovní lupu, dokonce jsem
jich několik viděl ale když jsem se s nimi podíval na
čtverečkovaný papír tak jsem si to zase rychle rozmyslel.
Jediné co vyhovělo byly takové ty lupy co používají chirurgové
ale tam zase nebyla v pořádku cena.
Nakonec jsem vzal čočky z objektivu rozbitého triedru, dal je
do trubky (vypuklou stranou k sobě, vzdálenost nutno vyzkoušet)
a mám krásnou lupu, sice není moc velká ale zvětšuje,
nezkresluje a má jen nepatrnou barevnou vadu. Zorné pole je při
tom ještě větší než dobře zaostřená část zorného pole u té
velké pracovní lupy.

Aleš Procháska