[OT] Jak na deinterlace videa ve Windows ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Únor 21 00:03:57 CET 2006

Zdravím,

mám jeden takový problém.

Konečně se mi tak nějak podařilo rozchodit zobrazení videosignálu v mé
aplikaci (psáno ve Visual Basicu).

Nicméně to má jeden háček. Jak již plyne z podstaty problému
(videosignál x zobrazování na obrazovce PC), při pohybu je obraz na
okrajích objektů čárkovaný, protože jednak jsou půlsnímky při pohybu
posunuté a za druhé mám pocit, že jsou půlsnímky prohozené.

Například v animačních nebo videoeditačních programech na to bývá filtr
"Deinterlace" a/nebo možnost prohodit v ovladači grabberu pořadí
půlsnímků. To ovšem v mém programu nelze a podobná volba není ani v tom
OCX které pro zobrazení videa používám.

Zkoušel jsem Googlovat, ale nějak jsem nenašel žádné universální řešení.
Netuší někdo, jestli existuje nějaký univerzální program (třeba v podobě
DLL nebo OCX), který by se posadil nad driver grabberu a uměl
deinterlace videa a/nebo přehození pořadí půlsnímků ?
Všechno co jsem našel jsou filtry k některým aplikacím, např.
VirtualDub, ale nějak se mi nepodařilo najít nic universálního.

Ono by se to sice dalo napsat přímo v tom Visual Basicu, protože mám
přístup k datům každého obrázku, ale jednak se mi to moc psát nechce, za
druhé mám obavu, že by to bylo příšerně pomalé a za třetí, abych se
dostal na data jednotlivých obrázků, musel bych pouštět a zastavovat
funkci Capture, což systém zbytečně zatěžuje. Zatím zobrazení videa
řeším jednoduše tak, že zapnu v příslušném OCX (resp. někde uvnitř Oken)
funkci Overlay.

Zdraví PavelK