Doporucte vhodnou foto diodu do luxmetru ?

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Únor 20 11:57:44 CET 2006

Karel Novotný napsal(a):

> Cely dotaz byl o tom, zda nahodou nejaka plastikova dioda za 20 Kc
> neumi pro dany ucel skoro to same :-).

1) proc jste prerusil vlakno a zakladate na totez novy thread? Ze by
Mikromekky Vyhled Rychly (i podle toho, ze musim v odpovedi Vasi citaci
zalamovat - do zdrojaku jsem se nedival)?

2) k veci: zrejme nikoliv, protoze spektralni charakteristika beznych Si
PN prechodu je "trochu" jinde a navic ta plastova dioda za 20,- nebude
mit ani ten pridavny opticky filtr. Opustme prosim mysleni a la
"hypervyhodne nakupy v globsonech", jsme snad technici...

> Jeste nejaky jiny neresitelny problem?
>
> Nevim zda neresitelny, ale kdyz to jiz probirame , muzete doporucit
> nejaky OZ vhodny pro vyhodnocovani BPW21 pomoci ADC ? Z hlavy me
> napadl TLC 271, ale asi by to chtelo neco lepsiho. Poklud se nepletu
> tak pro dany ucel to chce OZ s velkym vstupnim odporem a minimalnim
> Input current bias. TLC ma ICB 0.6pA, ale odpor "jen" 10^12 .

Rozvahu si udelejte podle minimalnich merenych urovni osvetleni,
kvantove vyteznosti diody (neboli proudu generovaneho prislusnym
osvetlenim), nasledneho rozliseni ADC a pozadovane presnosti. Vsechny
udaje jsou v datasheetech. Pripominam, ze fotodioda v hradlovem rezimu a
s beznym prevodnikem I/U pracuje do zkratu (virtualni zem na vstupu
prevodniku).

> Ted me napada , doporucte nejakou foto diodu vhodnou do soumrakoveho
> spinace ,  proste neceho co rozlisi tak 256 urovni osvetleni (8bit
> ADC) a dokaze pri nejake programove nastavene intenzite rozsvitit,
> davat do tohoto bazmeku BPW21 mi prijde ponekud drahe, co BPW34 ?

Tak to uz je drobet jinej problem... Bezne se v techto spinacich pouziva
jakekoliv opticke cidlo ("vystarnuty" fotoodpor, fototransistor...),
fotodioda  by mozna sla taky a nezalezi zde na spektralni
charakteristice. Spis bude podstatna dlouhodoba stabilita a
umisteni/osvetleni cidla - nejlepsi bude vyzkouset.

--
Jirka