pre zaujimavost, nase nove riadiace centrum

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Únor 11 15:39:32 CET 2006

Myslim ze pokud se na pocitac nainstaluji wokna, potlaci se spousta
zbytecnosti v systemu a bezi na tom jeden program a hlavne nikdo do toho
nestoura, neni duvod aby to padalo. Pouzivame to na ruzna technologicka
rizeni (vetsinu casove narocnejsich veci delaji jednocipy v zarizeni) a neni
problem. Pokud problemy nastaly, VZDYCKY se jednalo o nejakeho pocitacoveho
nadsence, ktery si tam nainstaloval spoustu programu, zas**l wokenni
registry a behem mereni baterek tam vetsinou hral hry. Pokud se skutecne
narocne vypocty provadeji nekde jinde a na jinem systemu, nevidim na woknech
nic spatneho.
Andel

----- Original Message -----
From: "balu@home" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 11, 2006 2:05 PM
Subject: Re: pre zaujimavost, nase nove riadiace centrum

No to mi je uplne jasne, kazda iniciativa musi byt po zasluhe potrestana :-)
K niektorym komentarom. Fotky - foti to tipek z DTP strediska, foti
profesionalne, takze ked nevie pouzivat masinky je to asi prieser :-)
Wokna - toto je dlha a nekonecna diskusia. Ludia zodpovedni za controls
stravili 13 man-years studiou strategie riadenia pre takto rozsiahly a
komplexny. Pripomeniem ze su to statisice komponentov, kde porucha
hociktoreho z nich moze v lepsom pripade znamenat zastavenie urcyhlovaca
a obrovske straty vo forme premrhanej energie, v horsom vazne poskodenie
velmi draheho zariadenia.
Robili rozsiahly priesum trhu, z ktoreho vyslo asi 30 systemov
"kandidatov" vhodnych na dalsie podrobnejsie testovanie.
Kazdy z tychto systemov kompletne a rozsiahle testovali v podmienkach
time critical a mission critical riadenia (preto tych 13 clovekorokov).
Nakoniec z toho vysiel system PVSS II (http://www.pvss.com/index_e.asp)
od firmy ETM.
Pokial si pamatam ten predtym bezal na unixe, teraz je k dispozicii pre
windows. To co je v riadiacom centre su viacmenej len zobrazovacie
terminaly, samotne riadenie bezi na dedikovanych strojoch inde.
Toto rozhodnutie robili ludia, ktori vedia co robia. Pokial im vyslo ze
okna, tak to budu okna, napriek tomu ze produkty konciace ****x su
nezavisle, coool a in.
Vypoctova farma 8000 PC bude bezat myslim na scientific linux-e, mame
zopar velkych SUN serverov dedikovanych pre CAE a simulacne programy,
tieto sa ale postupne odstavuju a prechadza sa na PC. Vsetci vyrobcovia
CAE programov prechadzaju tiez na platformu PC, programy zacinaju byt
optimalizovane na viacjadrove procesory, alebo PC clustery. Dobre
vyladene PC poskytuje podobny vykon za zlomok ceny pri nepomerne nizsich
nakladoch na udrzbu a programove vybavenie. Jedina limitacia bola
doteraz pri simulaciach obrovskych struktur, kde nestacili 4GB pamate v
oknach, toto uz ale nie je pripad.
Zhrniem to asi takto: Aby sa to vobec dalo zapnut potrebujeme robit
konkretnu pracu, nie byt cool a in.

b.