Regulace topeni PWM

Pavel hw@itherm.cz
Čtvrtek Únor 9 10:22:29 CET 2006

Co tak vyzkouset regulovat tu teplotu podle teploty podlahy, podlahovka ma
totiz neco cemu se rika autoregulacni schopnost a predava teplo jen pri
rozdilu teplot vzduch/podlaha vetsim nez cca 2 stupne (da se vysledovat).
mozna by tak slo pomoci te PWM s relativne dlouhou periodou regulovat
teplotu podlahy a teplota v mistnosti bude pak o cca ty dve stupne nizsi.
Teplota v mistnosti by pak mela byt mnohem stabilnejsi. Mam to vyzkousene
jen na teplovodni a pri teplote topne vody cca 25 st. to kranse drzi cca
22.5 vzduch.

Pavel

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 09, 2006 9:55 AM
Subject: Re: Regulace topeni PWM

Mimochodem nepisete jak mate udelanou celou regulacni smycku. Pokud
topite tak, ze vypinate topeni az v okamziku dosazeni pozadovane teploty
tak je to samozrejme spatne.

Ja jsem si ted docela vyhral s necim podobnym, ale horsim o to, ze je to
cele o dost rychlejsi a "casova konstanta" se meni. Ac jsem zde byl od
toho zrazovan (regulovat primo z MCU) tak nakonec jsem udelal
algoritmus, ktery meri otacky (u vas aktualni teplota) a podle toho jak
se otacky lisi od nastavene hodnoty (u vas nastavena teplota) tak
dynamicky meni regulacni prirustek na PWM. Regulace motoru chodi
naprosto dokonale.

RadekCX