Regulace topeni PWM

Kadoun Vaclav (RBCB/TEF1.1) * Vaclav.Kadoun@cz.bosch.com
Čtvrtek Únor 9 10:18:40 CET 2006

Nechci do te PWM zbytecne rypat, ale z vlastni zkusenosti:

Mam elektrokotel 12kW, ekvitermni regulator Landis-Stefa, podlahove topeni v 3/4 baraku. Elektrokotel jsem upravil na spinani 2 stupnu (6+6kW) a regulator to podporuje. Minimalni interval sepnuti kotle jsem nastavil na 5 minut a regulator udrzi spinanim jednoho nebo obou stupnu teplotu v dome na +-0,5oC. Setrvacnost je samozrejme obrovska, urcite 2-3 hodiny. Regulator se proto umi prubezne ucit, takze vecer vypina treba 2 hodiny pred koncem topneho intervalu a rano zase s predstihem zapina.
Proste myslim, ze PWM v tomto pripade vubec neni potreba.

VK

-----Původní zpráva-----
Od: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] za uživatele RV
Odesláno: 9. února 2006 9:40
Komu: HW-news
Předmět: Re: Regulace topeni PWM

Hmmm, nejak nechapu o co vam jde...

PWM je pulzne delkova regulace a na frekvenci v pripade odporove zateze
si dovoluji rict vubec nezalezi. Prebehy regulace musite resit i u te PWM.

Vzhledem k setrvacnosti soustavy je podle mne uplne jedno zda topite na
20% vykonu hodinu pomoci PWM. A nebo behem te hodiny nekolikrat sepnete
na plny vykon tak abyste mel zapnuto celkove 12minut.

RadekCX