Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Únor 9 08:44:45 CET 2006

jk> Je to uplne z jineho soudku ale nemuzu to nenapsat.
jk> Kdyz jsem delal pokusy s menici pro ten blesk, postavil jsem jich na
jk> stole do "vzduchu" asi tucet.
jk> Vetsina jich bylo dvojcinnych ( vlastni, cizi buzeni) , nez  jsem
jk> narazil na obycejne zapojeni z jednim tranzistorem.
jk> V originale byl nejaky 4NU xx ten nemaje jsem pouzil nejaky KD, KU a
jk> patricne obratil napajeni. Menic sice chodil
jk> ale ucinnost nic moc a hlavne horely tranzistory. Asi napetove prurazy -
jk> zajimave, ze to nejakou dobu slo a pak konec.
jk> Pak jsem nekde nahodou prisel k tomu 4NU xx a  ten uz tam zustal, bez
jk> jakehokoliv problemu.
jk> Navic ta ucinnost se dost zvedla a hlavne se podstatne zkratil nabijeci
jk> cas kondu. V podstate to byl nejlepsi menic, co me fungoval.
jk> A to i v sirokem rozsahu primarnich zavitu ( +- 20 procent )  se
jk> parametry nijak moc nemenily. Dokonce jsem zkousel i ruzna jadra ( jine Al)
jk> to melo vliv pouze na kmitocet menice. Kriticky byl pouze kond paralelne
jk> k vytupnimu vinuti.
jk> Jediny problem byl, ze jsem z  toho nedostal vetsi napeti nez cca 250V a
jk> to i pri zvetsovani sekundarnich zavitu. Pak se sice napeti zvedlo, ale
jk> menic nechtel se zatezi nasazovat. Jen tak pro zajimavost prikladam
jk> schema....

4NU xx je Ge a to ma podstatne vetsi zaverne napeti na prechodu BE,
tim by to mohlo byt.

Tomas