Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Únor 8 23:25:09 CET 2006

Je to uplne z jineho soudku ale nemuzu to nenapsat.
Kdyz jsem delal pokusy s menici pro ten blesk, postavil jsem jich na
stole do "vzduchu" asi tucet.
Vetsina jich bylo dvojcinnych ( vlastni, cizi buzeni) , nez  jsem
narazil na obycejne zapojeni z jednim tranzistorem.
V originale byl nejaky 4NU xx ten nemaje jsem pouzil nejaky KD, KU a
patricne obratil napajeni. Menic sice chodil
ale ucinnost nic moc a hlavne horely tranzistory. Asi napetove prurazy -
zajimave, ze to nejakou dobu slo a pak konec.
Pak jsem nekde nahodou prisel k tomu 4NU xx a  ten uz tam zustal, bez
jakehokoliv problemu.
Navic ta ucinnost se dost zvedla a hlavne se podstatne zkratil nabijeci
cas kondu. V podstate to byl nejlepsi menic, co me fungoval.
A to i v sirokem rozsahu primarnich zavitu ( +- 20 procent )  se
parametry nijak moc nemenily. Dokonce jsem zkousel i ruzna jadra ( jine Al)
to melo vliv pouze na kmitocet menice. Kriticky byl pouze kond paralelne
k vytupnimu vinuti.
Jediny problem byl, ze jsem z  toho nedostal vetsi napeti nez cca 250V a
to i pri zvetsovani sekundarnich zavitu. Pak se sice napeti zvedlo, ale
menic nechtel se zatezi nasazovat. Jen tak pro zajimavost prikladam
schema....