[OT ]90% kyselina dusicka ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Únor 7 05:13:54 CET 2006

Zdravím,

> Tohle by ale mozna slo obejit bez pouziti kyseliny, s
> pouzitim vhodnych
> reaktivnich organickych rozpoustedel. Kdysi davno jsem nekde
> na Netu videl
> prodavat primo rozpoustedla k tomuto ucelu, na ruzne zalevaci
> hmoty, ale
> uz jsem to pak nenasel. (Nevite nekdo neco? Tohle by mohlo stat za
> samostatny thread.)

Na epoxy existují nějaké preparáty (třeba zde:
http://shorinternational.com/adhesive.htm )

Podobné preparáty existují na kyanoakrylátová (vteřinová) lepidla. Ty se
běžně prodávají v modelářských prodejnách a skutečně fungují. Blbě
slepený kus křídla se po zastříknutí tím sprejem rozpadne na
prvočinitele během pár sekund. Vedlejším efektem (v reklamách
nezmíněným) je to, že balsové či překližkové prvočinitele už se nikdy
nepodaří znovu slepit kyanoakrylátovým lepidlem, pokud se nenechají pár
měsíců "odpočinout" a "vydýchat".

> lasery, kde se energie ziskava chemickou reakci a cele to vypada jako
> raketovy motor s prilepenym optickym rezonatorem, to je
> posusnanicko. S
> dobrou optikou se tim da sundat druzice...

Hmmm, jak tak postupně debatujeme o chemikáliích, výbušninách, NPL a teď
o sestřelování družic, mám dojem, že ten černý vrtulník už za oknem visí
a není ani moc slyšet. :-))))

Zdraví PavelK