Jak presne meri elektormery, ceny energii a tak

Danhard danhard@volny.cz
Středa Prosinec 27 09:07:54 CET 2006

Tezko muzete pocitat s nejakou necitlivosti elektromeru, kdyz tam tech "malych" spotrebicu date nekolik, nebo k tomu zapne lednice.
Smysl by to melo, pokud by na elektromer byl pripojen jen jeden maly spotrebic, pak si muzete jeste pohrat s jalovou slozkou,
elektomechanicke elektromery nemusi byt dobre dokompenzovany a na necitlivost na male prikony je tam magneticka brzda (praporek),
ktreou musi tocivy moment kolecka prekonat.
Jedna se ale o celkovy realny prikon max. v jednotkach wattu.

Danhard
*******

To neni tak docela pravda, obecne jako u kazdeho merice se jeho chyba nejvice projevuje na nejnizsim rozsahu.
Konkertne zalezi na tom jaky elektromer a pro jaky maximalni prikon mate osazen.
Idealni pripad je mechanicky Krizik pro vetsi prikon (elektro kotel atp.) u nej pri trose stesti ani 10W nedokaze kolecko roztocit.
Moderni elektronicke merice jsou na tom lepe chyba cca 3% v dynamickem rozsahu 1:1000.
Nicmene ani zde nevim jak jsou merice nastaveny a jaky vykon vlastne meri, teoreticky se domacnostem uctuje pouze cinny vykon, ale
tyto merice umi merit vsechny slozky ....

Pokud jde o ucinnost souhlasim s Baluem, a tak cena bude 34Kc za 1W/rok, to je slusne, nekdo tu pakaz ve vedeni CEZU a statu zivit
musi a tak stat dodanuje lidi prostrednictvim CEZu.