Nabijecka

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Prosinec 20 21:36:39 CET 2006

Kefalin si v dnesni dobe predstavuje, ze se do NiMH cpe podle datasheetu 1C,
tak to proste je.
Do NiCD i o hodne vice, ale ja s nimi jiz delsi dobu profesionalne nedelam,
tedy po skutecne odborne strance.
Do modelu od Tamiy pouzivame NiMH. Ja vim, ze spickovi modelari jsou nekde
jinde...
Jindra Polivka

> Jinak dik za napady. V GM se mi jedna nabijecka v cene cca 600 Kc
> libila, ale z navodu vyplynulo, ze nabiji 2 clanky v serii. Vetsina
> dalsich je rychlo a super-rychlo... To snad radeji neco zbastlim.

Co mate proti rychlonabijeni? Resp. "co take si Kefalin predstavujete pod
pojmom rychlonabijenie?" :-) Ono kdyz se podivate na nabijeci krivku NiMH
(ktere predpokladam budete pouzivat spise nez NiCD) tak pri mensim nabijecim
proudu (rekneme tak nekde pod 0.5C) uz je hodne plocha a muze byt problem
spravne detekovat konec nabijeni. Neboli pak mate na vymer mezi superpomalou
nabijeckou (<0.1C), ktera baterkam moc neublizi ani pri "prebijeni", nebo
nejakou dvouhodinovou nabijecku (ci rychlejsi), neco mezi tim muze byt dost
problematicke. Nektere svaby nevyhodnocuji jenom -dU ale vypnou i kdyz
nejakou dobu napeti neroste, ale co je v ktere nabijecce za algoritmus se
nedozvite. Smysluplnost takovych tech 15-ti minutovych nabijecek apod. je
samozrejme vice nez sporna a taky bych ji nebral, o tom zadna.

Ja osobne bych koupil treba vyzkousenou MQH02 od Sanya, maji ji ted v GESu v
akci za 399 (bez baterek), ta nabiji ctyri clanky proudem cca 1A, coz je pro
dnesni clanky tak akorat (pro 2 clanky je proud dvojnasobny, skoda ze to
neni volitelne), ma nezavisle sloty (usuzuju podle toho ze umi 1-4 clanky) a
je lehoucka (vestaveny sitovy zdroj). Za ty penize... A jestli se vam zda
moc rychla, tak treba MQR02, ta je o neco pomalejsi (treba
http://www.cybex.cz/Produkt.aspx?Type=F&PrmaId=464&Shortcut=SAN-MQR02-4X2300
, vetsinou ji maji s clanky 2500mAh, ale na ty jsem slysel tolik stiznosti s
zivotnosti, ze bych se jim vyhnul).

Dusan Dolezal