teraOT: hra na klavir

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Prosinec 19 08:51:58 CET 2006

	Moje dcera se letos zacala ucit na piano na ZUS (ktere ja stale rikam lidovka ;-) a porad pouzivaji "Klavirni skolu pro zacatecniky", ze ktere jsem se ucil i ja. Nasel jsem ji napr. tady http://www.hudebni-dum.cz/good.php?goodId:700%7CKlavirni-skola-pro-zacatecniky. Je tam na zacatku takovej klasickej pokec co je to nota, stupnice, jaxe maji drzet ruce, u cviceni je prstoklad, atd...

	Co se piana tyka, tak je opravdu obrovsky rozdil mezi chovanim klavesy na mechanickem piane a syntezatoru. V te ZUS maji na zdi plakat s reklamou na CASIO Privia PX-100 a PX-300. Chlubi se prave chovanim jako kladivkova mechanika samozrejme s dynamikou, navic to ma 88 klaves jako skutecne piano, syntaky maji vetsinou manual kratsi. A pak to ma jeste takove ty bezne funkce - MIDI, automaticky bubenik, deleni klavesnice, nekolik zvukovych rejstriku (10 u PX-100, 168 u PX-300), netusim, jestli jenom pianove nebo i dalsi. Dalsi podrobnosti urcite najdete na Internetu, nasel jsme tyhle "piana" hned v nekolika obchodech, v cene od cca 17 tisic.
	Osobni zkuseniost s tim nemam, ale doufam, ze ZUS by profesionalni cest nedovolila vystavovat reklamu na nejakej krap.

			Ales Zika
			http://results.cz