Problem s ISP u AT89S8253 pripadne redukce TQFP44 DIL

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 14 17:01:46 CET 2006

Uz jsem pred chvilkou vse napsal tak ted jen k vyberu MCU do dalsi varianty.

> Mno, tak toto je slovo do bitky, piatok sa blizi... :-) V com presne je
> akykolvek iny MCU skutocnejsi nez '51? A v com presne mate problem s asm?

Je teprve ctvrtek tak to nebudu komentovat ;)

> jedneho asm do druheho ale skoncilo to tym rucnym "prekladom", lebo to
> islo rychlejsie.

Hm, uvidim jak to dopadne ale stejne budu psat trochu podobny sw do
jineho zarizeni takze by cast sla vyuzit.

> Aj ked na druhej strane AVR je tiez bohuzial Atmel (a navyse ich nemam
> rad ;-) )

To je dobry duvod :)

> 'RD2 (presnejsie 'Rx2) je akasi "podrodina" '51tiek, vyrabana hned
> niekolkymi vyrobcami v miernych modifikaciach
> - Atmel, ale v tomto priade je to exTemic - tie jednotlive skupiny v
> Atmeli zrejme dost zvlastnym sposobom nespolupracuju...
> - NXP = exPhilips
> - SST (tie P89V51Rx2 vlastne podla vsetkeho vyzeraju, ze su OEM verzie
> SST cipov prenalepkovane pre NXP, ale zatial to nahlas nikto nepriznal...)
> - Winbond

Dekuji, mrknu se, nebo spise to necham na kolegovi, protoze to je jeho
projekt a ja k tomu prisel jen protoze on nemel cas a casove se mi to
velmi vymstilo :(

> SoftICE (co je to iste len je to zabudovane a zerie menej zdrojov), co
> sa da pouzit ako jednoducha a lacna nahrada emulatora. Pre NXP/SST
> existuju aj pomerne lacne skutocne emulatory.

No chceme spise neco kde upravime tak 1% programu, dalsi vyvoj moc
neplanujeme a nechce ho ani zakaznik. Takze ladici nastroje by meli byt
ty co mame tady. Cesta je bud male upravy nebo vse z gruntu ale pak tam
bude uplne jiny MCU a je dosti pravdepodobne, ze novy MCU bude mit
datovou sbernici 2x sirsi nez puvodni x51 a i kdyz je to trochu kanon na
vrabce nevyjde to o moc draz.

> K dispozicii P89V51Rx2 sice EEPROM nema, ale (v zavislosti od
> pozadovanej funkcionality tej EEPROM - pocet prepisov, rychlost
> programovania) sa (snad) da pouzit samotna FLASH - skuste naznacit
> poziadavky.

No mam takovy dojem, ze zakaznikovi ve vetsine pripadu staci default
konfigurace ;) Takze FLASH prepisovatelne programem staci.

> Mimochodom, ja zabudovanym resetom u jednocipov este stale jednoducho
> neverim...

No nevim, zvlaste kdyz to bude stejny obvod jako ten externi jen bude na
cipu s procesorem tak neni duvod mu neverit. Neco jineho je jak je
zdokumentovan.

> No to samozrejme netusim. Si myslim, ze by toto bolo treba otrepavat
> Atmelu o hlavu; klasicky problem je vsak, ze tych dosak mate 100 a nie
> 100k... :-)

Jojo ale pri 100.000ks uz bychom asi premysleli o necem maskou
programovanem.

> wek

Pavel