RE: Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Úterý Prosinec 12 11:32:53 CET 2006

Nemam tuseni, jak se radi na dnesnich motorkach, ale pokud je to stejna nozni
paka jako byla treba na Jawe 350, pak lze poloautomat realizovat uplne
snadno. Znam to z Velorexu, ktery jsem vlastnil a ktery to tak mel udelane.
Na pace razeni byla proste udelana vacka, ktera v neutralni poloze paky za
lanko spojky netahala a spojka byla ovladana normalne (ve velorexu pedalem).
Jakmile jste ale zatahl za radici paku dopredu nebo dozadu (nizsi stupen,
vyssi stupen), vacka zatahla za lanko spojky. Radilo to krasne a dokonce se
pomalym proporcionalnim vracenim paky do neutralni polohy dalo krasne plynule
rozjizdet aniz by clovek pouzil spojkovy pedal.

Rekl bych ze u takovehodle jednoducheho a ciste mechanickeho reseni je pri
dobrem provedeni sance na nejakou poruchu pri jizde pomerne mala.

Jakub Serych