Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky
Miroslav Kolínský
miroslav.kolinsky@papouch.com
Úterý Prosinec 12 10:46:34 CET 2006
Tomáš Hamouz wrote:
> MK> Takže na vysvětlenou:
> MK> 1) Zase tak slnou motorku nechci
> MK> 2) nejezdím jako kretén
> MK> 3) Něco nespolehlivého bych si tam rozhodně nedal, nechci nikoho zranit
> MK> 4) podobné úpravy se v zahraničí bězně dělají. koukněte se sem:
>
> MK> http://www.nabd.org.uk/
> MK> http://www.adaptivemotorcycles.com/
> MK> http://www.mertlawwill.com/prosthetic/Lawwill_ProstheticFS.htm
>
> MK> 5) máte pravdu. Já bych například zakázal vstup lidí s berlemi,
> MK> vozíčkářů a maminek s kočárky do dopravních přostředků protože zdržují
> MK> nastupování, o berle lze zakopnout a zabírají moc místa.
>
> Asi si nerozumíme.
> Není problém v tom, že chcete jezdit na motorce i s handicapem
> (alespoň já s tím problém nemám).
>
> Problém je v tom, že používat na jakémkoliv prostředku který se
> pohybuje po veřejné komunikaci domácí udělátka která ovlivňují
> bezpečnost vozidla je velmi nezodpovědné. Téměř všude je v takovém
> případě vyžadována homologace, aby byla co největší jistota že je
> zařízení bezpečné (jak zde zaznělo na konferenci, pokud zařízení
> obsahuje procesor, tak k homologaci je třeba i výpis zdrojového kódu).
>
> Klidně si pořiďte libovolnou úpravu která Vám usnadní řízení, ale
> prosím pěkně, ať je homologovaná. Jak jste sám uvedl, představa že
> vymáčkete spojku při intenzívním brzdění a systém selže (např.
> spojka skokem opět zapne), myslím že byste měl velké problémy a
> ohrozíte i ostatní účastníky provozu.
>
> Řada lidí zde na konferenci se elektronikou a příbuznými obory živí a
> nedovolí si udělat nic, co je v příkrém rozporu z platnými předpisy.
> To je možná důvod proč Vám domácí úpravu rozmlouvají, místo toho aby
> vysypali z rukávu jak to vlastními silami vyřešit.
>
> Tomáš
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
Dobrý den,
Jsem rád že už si rozumíme. Problém je v tom že jsem možná první u nás
kdo chce něco takového dělat. Do tohoto fóra jsem napsal protože je tu
dost lidí co by mohli pomoci a mají k tomu know-how. S tou homologací to
asi bude těžší, protože to prostě asi nikdo nikdy po našich úřadech
nechtěl. Jak už jsem zde psal, existuje možnost dát spojku místo přední
brzdy a přední brzdu na palec. Ta palcová páčka je profi produkt, ale
homologaci to samozřejmě nemá. Tohle si troufnu považovat za bezpečné.
Bavil jsem se o tom s prodejcem u BMW a říkal že už viděl předělanou
motorku s řazením na pravo pro člověka bez levé nohy. Homologaci to
určitě nemá a jezdí mezi námi. Myslím že na silnici jsou větší rizika
něž to co plánuju já. Třeba ožralí ridiči, jako ten co mě nedávno
srazil. Jinak tu homologaci bych za záruku bezpečnosti rozhodně
nepovažoval. Můje čínská padesátka má tak slabé blinkry že jsou vidět
jen v noci a přitom má poslední evropskou homologaci.
--
S pozdravem,
Miroslav Kolínský
Další informace o konferenci Hw-list