Re: Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Prosinec 12 10:18:23 CET 2006

MK> Takže na vysvětlenou:
MK> 1) Zase tak slnou motorku nechci
MK> 2) nejezdím jako kretén
MK> 3) Něco nespolehlivého bych si tam rozhodně nedal, nechci nikoho zranit
MK> 4) podobné úpravy se v zahraničí bězně dělají. koukněte se sem:

MK> http://www.nabd.org.uk/
MK> http://www.adaptivemotorcycles.com/
MK> http://www.mertlawwill.com/prosthetic/Lawwill_ProstheticFS.htm

MK> 5) máte pravdu. Já bych například zakázal vstup lidí s berlemi,
MK> vozíčkářů a maminek s kočárky do dopravních přostředků protože zdržují
MK> nastupování, o berle lze zakopnout a zabírají moc místa.

Asi si nerozumíme.
Není problém v tom, že chcete jezdit na motorce i s handicapem
(alespoň já s tím problém nemám).

Problém je v tom, že používat na jakémkoliv prostředku který se
pohybuje po veřejné komunikaci domácí udělátka která ovlivňují
bezpečnost vozidla je velmi nezodpovědné. Téměř všude je v takovém
případě vyžadována homologace, aby byla co největší jistota že je
zařízení bezpečné (jak zde zaznělo na konferenci, pokud zařízení
obsahuje procesor, tak k homologaci je třeba i výpis zdrojového kódu).

Klidně si pořiďte libovolnou úpravu která Vám usnadní řízení, ale
prosím pěkně, ať je homologovaná. Jak jste sám uvedl, představa že
vymáčkete spojku při intenzívním brzdění a systém selže (např.
spojka skokem opět zapne), myslím že byste měl velké problémy a
ohrozíte i ostatní účastníky provozu.

Řada lidí zde na konferenci se elektronikou a příbuznými obory živí a
nedovolí si udělat nic, co je v příkrém rozporu z platnými předpisy.
To je možná důvod proč Vám domácí úpravu rozmlouvají, místo toho aby
vysypali z rukávu jak to vlastními silami vyřešit.

Tomáš