Re: [OT] Jak na nákup programů

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Prosinec 10 16:06:51 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 10.12.2006 od Jan Galuszka:

> Podle mne jste napsal blbost.

> Pokud nejsem platce, tak mi dodavatel z EU uctuje cenu vcetne jeho
> DPH a na nem je, aby to s tim DPH vystavil ( on ma prukazni
> povinnost, komu prodal).

Kdepak, nenapsal blbost, je to pravda. Ano, dodavatel neplatci DPH z
jineho statu nauctuje svou mistni DPH, kterou odvede ve svem state EU,
ale zaroven se tim neplatce stava platcem. Jedna se o tri pripady:

a) jakekoliv zbozi, pokud za kalendarni rok dosahne 10 tisic EUR

b) zbozi obsahujici spotrebni dan bez omezeni hodnoty

c) sluzby dle §10 (elektronicke sluzby, mezinarodni preprava atd.)

Tyka se to samozrejme jen podnikatelu a pravnickych osob, tj. tzv.
osob povinnych k dani. Normalni clovek se platcem DPH stat nemuze...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz