stehovani XP na jiny disk - archivace 400-600GB fotek

Bitovod hw@prelude.cz
Pátek Prosinec 8 13:13:21 CET 2006

No ja taky netvrdim, ze jsem normalni :)

Klasicka fotografie ma jednu pomerne zasadni vadu (ackoli filmy jsou trvanlive
dostatecne) - nelze udelat kvalitativne srovnatelnou kopii. Takze je to na to,
mit vsechny negativy v bance.

K tomu mnozstvi - fak to neni moc. I kdyz je to ze 6Mpx zrcadlovky, tak ten
RAW ma kolem 6MB, tak se obvykle neskladujou jen ty RAWy, alebrz i to, co z
nich vzniklo. Kdyz uz jsem si dal tu praci a udelal upravy, pak je nezahodim
pote, co jsem je dal na web ci odevzdal zakaznikovi. No a z 6Mpx fotoaparatu
mame hnedle 36MB TIFF (16bitu na kanal, proc to degradovat, kdyz nemusim).
Kdyz takhle budu zpracovavat kazdou -dejme tomu- patou, zacina byt na kazdem
disku neprijemne tesno dost brzo.

A k tomu mnozstvi - netreba archivovat vsechno, to rozhodne ne. Ale ja treba
pro radost (a trochu toho zazvoru, totiz penez) obcas fotim rally, no a za
vikend prinesu domu cca 1000-1500 fotek. Moje pritelkyne zhruba to same nebo o
chlup min (jsme doma svihli oba). To je dejme tomu 10GB pred promazanim, po
smazani tech technicky nevhodnych jsme na polovine. A tyhle se archivujou
vsechny (plus ty "vystavni", zpracovane a hotove, ktere se nechavaji v TIFF) -
obcas se stane, ze nekdo projde s tim, jestli nahodou nemam fotku auta X s
pilotem Y, prolezu archiv a najdu, tu a tam se foti i pro nekoho z pilotu a
tak podobne. Ani nahodou to nepokryva naklady, ale jak jsem rikal - je to
konicek, ktery si na sebe nevydela.

A jeste jednou k tomu mnozstvi - mam v tuhle chvili rozfocenou zakazku, ktera
v teto chvili (a to je zhruba ve dvou tretinach) sezrala cca 15000 snimku,
zakaznik si z toho vybral cca 1200, ty se zpracovavaji a odevzdavaji (opet
36MB TIFF). Je to silenstvi, ale rekneme, ze tohle se docela vyplatilo. Hloupe
je, ze to zase musim nekde skladovat, v ramci dobrych vztahu bych nerad, aby
se stalo, ze prijde za pul roku s tim, ze by z toho chtel jeste neco dovybrat,
a ja mu rekl, ze jsem to smazal a ze to musime nafotit znovu. Takze jenom za
nej skladuju cca 140GB - mimochodem: ona je docela radost takovahle kvanta
nekam prenaset, DVD je trapne mala zalezitost :)

Jinak bych vedel o lidech, ktere zname oba, co resi podobne problemy se
stejnym (ne)uspechem, staci se pozeptat na FP...

Ackoli mi to obcas neco vydela, opravdu mi to nestaci na to, abych vyplaznul
mega a vic za paskovy changer - teda ja bych mozna i vyplaznul, kdybych dva
roky nejedl, ale pritelkyni a dceri se to vysvetluje fakt blbe, ony jsou toho
nazoru, ze jist by se (alespon obcas) melo :)

Pavel Kutina

On Fri, 8 Dec 2006 12:43:35 +0100, Dusan Dolezal wrote