Navrh DPS

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Prosinec 1 22:55:47 CET 2006

no zalezi na konkretnej konstrukcii. Mat tak rozsiahlu husenicu na
kazdom vodici mi pride 'zvlastne' a postradam jej zmysel (netvrdim ale
ze nema lebo nepoznam detaily danej konstrukcie). Skor mi to ale pride
ze navrh nie je uplne zvladnuty.

Tieto husenice sluzia na ekvalizaciu dlzok vodicov aby signaly
prichadzali ku prijimacu v definovanom casovom slede. Typicky priklad je
u synchronnych obvodov, kedy hodiny prichadzaju na cip az po vsetkych
datach, t.j. hodiny sa preklapaju az ked su data na zbernici
stabilizovane. Hranou hodin sa zapisu do cipu. Logicky teda velmi
nezalezi na dlzke datovych vodicov pokial je ten hodinovy najdlhsi.
Mieru tolerancia ale samozrejme treba prisposobit na pracovne frekvencie
na doske. Iny rozptyl dlzok vodicov je mozne tolerovat u zbernice ak
pracuje na 40MHz a iny ak pracuje na 4 GHz.
Rad by som sa myslil ale myslim ze ludi co maju natahane paralelne
zbernice s frekvenciami GHz a vyssie vela nie je :-)

Dalsia oblast pouzitia tychto vedeni je ak musime zabezpecit aby vsetky
signaly dorazili do ciela v presne definovanom (napriklad rovnakom)
case. Ako priklad mozem uviest tu moju kartu. Mam tam 4 analogove
signaly prichadzajuce od IQ demodulatorov. Tieto musia prichadzat na AD
prevodniky v uplne rovnakom case a hodiny prevodnikov musia byt tiez
presne synchronne. V opacnom pripade sa porusuje 90 stupnovy uhol medzi
I a Q signalmi co znamena ze tieto dva vektory uz nebudu ortogonalne co
zanasa to chybu do vypoctu amplitudy a fazy samplovaneho signalu.

Pri kresleni tych hadikov netreba zabudat na to ze su to
vysokofrekvencne vedenia, ktore ked maju velmi maly polomer ohybu tak sa
znacne meni ich impedancia. Presne ako Danhard spominal, ak sa to nerobi
s rozvahou tak ten hadik do obvodu vnesie viac bordelu ako uzitku.
Napriklad ten navrh co tu bol od d.k. s hadikom pomali aj na napajani by
som celkom chcel vidiet na reflektometri :-)

Takze tolko kratke pojednanie na temu oneskorovacich vedeni na plosaku :-)
b.