Re: 8-bit OS

Jaroslav Kotlaba kotlaba.hw@seznam.cz
Pátek Srpen 11 17:57:23 CEST 2006

Ja jsem mel kdysi k dispozici MVS810 (tehdy se tomu nerikalo mikropocitac ale mikroprocesorova vyvojova souprava a byla myslena predevsim pro psani a ladeni programu) kde bylo mozno CP/M (resp. CPM, aby to nevypadalo jako kopie) spustit.
Dalo se to vyuzit mimo jine i treba pro ruzne testovani - na univerzalni desku se zadratovaly potrebne elektronicke obvody, zapojilo se to na systemovou sbernici a napsal se obsluzny program. Pri takovehle aplikaci nebylo potreba resit realny cas, beh vice programu a jine veci. Neco takoveho by teoreticky slo delat i s PC ale bylo by to podstatne slozitejsi a musely by se resit zbytecne problemy - treba knihovna, ktera by pod XP umoznila prime ovladani vystupu misto jednoduche instrukce OUT A,B.
Domnivam se, ze takovy pocitac na kterem by behala CP/M a mohly by se do nej snadno pridavat dalsi jednoduse zhotovitelne desky by i ted mohl svuj okruh uzivatelu najit.
Jako treba programovatelne graficke kalkulacky v dobe notebooku.