8-bit OS

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Srpen 11 10:57:52 CEST 2006

> A zas a znova sa ma snazite presvedcit o nejakej jedinej pravde.

Ne, snazim se Vam odpovedet a popsat situaci.

> Ako vravim, nad niektorymi vecami sa uvazovat da, ale argumenty typu
> "bez toho ci onoho to nie je OS" alebo "xxx do OS nepatri",

1. ctete lip, 2. obcas neni od veci zamyslet se nad tim, co pouzivane
pojmy znamenaji, zvlast, kdyz v abstrakcich zabihame tam, odkud jste
zacal. Myslim, ze svuj nazor (na fce OSu a jejich uzitecnost pro
aplikace urciteho druhu a velikosti) jsem podeprel _vecnymi_
argumenty, tak se drzte jich a nemlatte zde prazdnou slamu.

> slovickareni ala multitask/multithread (co je len otazka definicie
> jedneho ci druheho v nejakom konkretnom kontexte),

To by se jeden hadal, oba pojmy jsou definovany pomerne jasne. Ale
vubec jsem Vas tim nenapadal, jen jsem Vas pojem doplnil, ja rozumel,
co jste chtel rict.

> Ak mi ukazete ekvivalent toho CP/M ci DOSu pre moderny jednocip, bez
> ohladu na Vas nazor na zastaralost ci nepouzitelnost, rad sa poucim,
> samozrejme.

Ekvivalent CP/M je jen CP/M. Myslel jsem, ze Vas zajimaji male
pouzitelne OS pro jednocipy a ze se chcete zamyslet nad tim, zda ano
ci ne neco_jako_CP/M. Na to jsem se Vam snazil svedomite odpovedet,
jak vidno, metal jsem zde perly osipanym.

Dobre, tak si dal myslete, ze nic pouzitelneho neexistuje, ze s
jakymsi nepochopitelnym OSem a la CP/M se Vam bude na jednocipech
delat lip nez bez OS neb s OSem, nabizejicim neco z toho, co jsem
jmenoval.

Nekdo hleda cista a zajimava reseni, nekdo funkcni reseni a pak je tu
mnozina lidi, co pisou symbolicke vypocty ve Fortranu a numericke v
JavaScriptu.

MP