8-bit OS

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Srpen 11 11:19:03 CEST 2006

> Chcem si s tymi jednocipmi pokecat.
> To si uz mozno zistil :-)
>
> Chcem mat DIR, COPY, DEL. Chcem mat PING, TELNET a FTP, v ktorom mozem
> napisat GET, PUT a BYE.

A presne na to Ti nabizim neCP/M OSy, ktere maji nalezitosti toho
umoznujici. Tobe se to nelibi, tak to bez vykladat strejdum do
hospody. Ja v CP/M delal (patrne narozdil od Tebe), stejne tak jsem
delal v OSech mensich nez je Linux nebo WinNT. Moje pravda je ale
blba a Ty mas jinou, tak si pekne nahraj CP/M do Rabbita a pres
nedefinovane BIOS volani si tam dobastli TCP/IP, ktery Ti bude
vyhnivat na spatne obsoulozenejch prerusenich, ale zabavis se a to je
asi cilem hry.

> Chcem v programoch pisat "open", "close", "read" a "write" a

Ano, to je jeden z bodu, o nichz jsem hovoril -- a kterej cokoli na
bazi CP/M, bez jednotneho pristupu k I/O, _nesplnuje_.

> chcem, aby k tomu prekladac nechcel ziadne kniznice.

Bohuzel, funkce open (ani fopen), neni v jazyce C ani v assembleru
mne znamych jednochcipu definovana. Pokud vim, tyto veci byvaji napr.
v C soucasti knihovny libc (fopen), pripadne se jedna o sluzby OS
(open).

> Neberiem vyroky typu "to do OS nepatri"  alebo "bez xxx to nie je
> OS".

Podruhe: tohle jsem nerekl, pouze jsem upozornil na to, ze je to
trochu sporne.

> Neberiem tiez "takto SA to nerobi", "nasi dedovia to takto robili
> aj my to takto robit budeme", "veduca firma v obore to robi inak
> a zarabaju miliony" - v tom je mozno nejaka pravda, ale opakujem,
> svet nie je ciernobiely.

On nekdo neco takoveho psal (krome Tebe)?

Bud vecne a o necem, nebo vubec.

MP