8-bit OS

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Srpen 11 09:42:07 CEST 2006

Marek Peca wrote:

> Asi je to debata o nicem, ale problem je v tom, ze CP/M sice asi
> spadne do mnoziny OS, ale tvori v podstate jen jakousi vrstvu
> abstrakce nad diskem (a to jeste velmi konkretne omezenym) a nejakymi

Este raz: mozno bola chyba spominat CP/M. Zabudnite na CP/M. Bavme sa
vseobecne.
To CP/M oproti nejakemu hypotetickemu OS (nazvite to akokolvek) ma
jedinu, ale z mojho pohladu pomerne vyznamnu, vyhodu: existuje.

> Od OS, byt by mel byt uplne malilinkaty, treba i mensi nez CP/M, budu
> ve "vestavenych" (jednochcipovych) aplikacich pozadovat mnoho jinych
> veci -- zejmena prepinani uloh,

Hmmmmm... Multitasking... Modne, ale nemyslim si, ze uplne nevyhnutne.
Netvrdim tym, ze sa nad tym neoplati uvazovat.

> pouziti casovacu,

To si moze riesit aplikacia sama. Ale zasa nevravim, ze to treba rovno
zavrhnut.

> pripadne nekdy i spravu pameti.

detto

 > Nemluve o nejakemu obecnejsimu rozhrani pro vstup-vystup

Ano, to urcite ano. To CP/M neriesilo? Mozno nie; aj v DOSe je to len
tak ledabolo nacrtnute, to je fakt...

 > ... o ochrane procesu ...

To bohuzial nie je zalezitost OS ale HW...

A MK este spominal grafiku, siet a podobne "skopiciny". Ano, to vsetko
je "in", "moderne" a moze sa o tom debatovat.

Ale ked pride na lamanie chleba, ja osobne uznavam zasadu, ze je lepsie
mat cokolvek nedokonale a funkcne, nez hovorit o dokonalosti a nikdy nic
nemat.

wek