Nezavisle meranie rychlosti auta

Jozef Racek jozef.racek@unit.sk
Středa Srpen 9 07:30:06 CEST 2006

Jiří Reček wrote:
> Hele, představte si, že budete snímat foťákem tryskáč, který letí rychlostí
> 2000 km/h. Nastavíte si makro a foťák přiblížíte na 10 cm od tryskáče. Za
> jak dlouho z toho obrazu asi zmizí? To asi tak rychle, než bys řekl "švec" a
> ani nestihnete zmačknout spoušť. Ale teď si zkuste představit, že ten
> tryskáč letí 10km nad Vámi. Namíříte na něj ten foťák a klidně můžete mačkat
> spoušť a ten tryskáč máte pořád v obraze. Dlouho.
> Proto je potřeba nastavit u té myši větší snímací vzdálenost. Kapišto?
>
> Jirka

Na tejto diskusii sa celkom dobre zabavam...

Ludia, skuste si pozriet ( PORIADNE ) co znamena (matematicky) robit
korelacie s maticami ( obrazmi ).
Odporucam napr vyskoskolske scripta, alebo kludne aj ine knihy. Oblast
je Signaly a sustavy a Cislicove spracovanie signalov.

Velmi rychlo pochopite, ze ak ROZLISENIE zvecsite O TROSKU, narocnost
vypoctu sa zvysi PODSTATNE.
A treba to urobit v realnom case! Myslim, ze rychlost, ktoru ziskam po
niekolkych minutach z korelacie 2 snimkov, ktore som urobil
po 1 milisekunde  ( co je iba 1000 snimkov/s ) mi je na 2 veci...(
nebudem konkretny).

Teraz priklad s lietadlom - ak fotak priblizim na 10 cm k letadlu, tak
mi bude stacit napr. rozlisenie 360x240,
ak odfoitm "letadlo" z 10 km s takymto rozlisenim, tak ho mozem fotit
donekonecna, pretoze ho na tej fotke nikdy nenajdem => ZIADNY posuv
snimku tam nebude,
resp. spracovanie mi bude ratat rychlost pohybu mrakov, ktore budu v tom
snimku prevladat a nejaky pixel, ktory mozete kludne nazvat lietadlom,
bude brat ako sum a vyfiltruje ho.

Ak mam spracovat v realnom case korelaciu zo snimkov napr. 5 Mpixeloveho
fotaku, tak to este niekolko rokov budem musiet nechat vyvoj ist
spravnym smerom, aby sa rychlosti procesorov pohli niekolko radov a
algoritmy zryclili podobne niekolko radov.

Dodo