[OT] Anglicka slovni zasoba?

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Středa Srpen 9 01:14:51 CEST 2006

At 01:03 9.8.2006, Pavel Novotny wrote:
>Mam takove tuseni, ze se zde mluvi o tzv.Basic English coz je zjednodusena
>anglictina o 850 slovech viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Basic_English
>nebo http://www.basic-english.org/
>
>Klasicka anglictina ma cca 4000 bezne pozivanych slov, Shakesperovska
>anglictina udajne az 10.000 slov.
>Podle jedne studie OSN je nejvystiznejsim jazykem cestina. Porovnavalo se
>kolik slov potrebuje jazyk na vyjadreni myslenky.

Aha, a pravdepodobne proto se doporucuje pri vyvoji anglicky psanych
programu nechavat o 1/3 vic mista v dialozich pro lokalizaci. <g> Kdybych
nebyl linej, asi by se to dalo spocitat v nasich programech, kolik slov to
je ve kterem jazyce, jenze by mi to ty rozsypany caje rozhazely :o)

Pro anglictinu se udava cca 800 000 - 1 000 000 slov. Pro cestinu cca 80
000 - 200 000 slov.

Zdroje:
http://hypertextbook.com/facts/2001/JohnnyLing.shtml
http://itakura.kes.vslib.cz/kes/public/ccct04n.pdf