Re: Pípátko na rychlost...
Snehulak
snehulak@gmail.com
Pátek Srpen 4 10:27:42 CEST 2006
Ty jednotky nahazovaly nouzovy rezim i kdyz se treba pokazila lambda nebo z
tech danych cidel chodily chybne udaje tak proste nejela podle cidel ale
podle nejakeho standardniho programu. Taky dokazy ty motronici rozeznat styl
jizdy a davat jak pisete bohatsi smes. Mel jsem to tak u "tuneneho" kadeta
GSI :) Cele jsme to prekopali vyhodili katalizator i lambu ktera tam je
jenom kvuli katu a jezdilo to lepe po mensich upravach ridici jednotky .
snehulak
On 04/08/06, RV <vicek.radek@cpost.cz> wrote:
>
>
>
> Pavel Kadečka napsal(a):
> >> No jedine "rozumne" vysvetleni proc ma RJ vedet jak jedu rychle je to
> >> omezovani rychlosti. U emisi si to nejak nedovedu predstavit, ale
> >> netvrdim ze to neni mozne.
> >
> > No jestli to nebude kvůli tomu, že když prudce sešlápnete plyn, tak
> > spotřeba se zvýší razantně, ale rychlost jen nepatrně. Prostě auto
> > "ví", že tak rychle to stejně akcelerovat nebude, tak si dá míň plynu
> > - nějaký kompromis mezi spotřebou a zrychlením.
> >
>
> No to je pokroucena predstava. Kdyz seslapnete prudce plyn tak se
> nezvysi spotreba nebot spotrebu ridi RJ a ta si to vsechno sefuje.
>
> Velmi zjednodusene to je asi takto:
> po seslapnuti plynu se zmeri vychyleni klapky a urci se prutok vzduchu
> motorem (zjisti se nesoulad mezi otevrenim klapky a skutecnym prutokem)
> a k tomu se spocita doba vstriku. To cele pak koriguje zpetne lambda
> sonda a podle toho se delaji korekce vstriku.
> Tedy RJ jednotka se vzdy stara o to aby spalovani bylo optimalni na
> zaklade udaju z motoru - koneckoncu ono spolehat se na ty kolecka neni
> moc spolehlive kdyz se Vam zacne auto treba hrabat ve snehu.
>
> Nektere starsi jednotky mely rezimy, kdy se ignorovalo dobre chovani a v
> pripade, ze jste slapnul az na podlahu tak vyradili lambda rizeni a jely
> v rezimu bohatsi smesi nad stechiometrickym pomerem, ktere poskytuje
> maximalni vykon. Delal to urcite Bosch Monomotronic (mel jsem jej na
> Passatu) a Jetronic, kde to pri v pripade bylo znat a pri predjizdeni
> bylo citit ze motor zabral.
>
> Mimochodem jsem zvedavy jak dopadne pouzivani systemu DENOX (vstrikovani
> kyseliny mocove do vyfukoveho potrubi) u novych naftovych osobnich aut.
> Zatim se to pouzivalo jen u nakladaku. Pokud vim tak doplnovani naplni
> do systemu bude mozne jen v servisu. :-(
>
> --
> RadekCX - http://www.cncnet.info
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20060804/dce19802/attachment.htm
Další informace o konferenci Hw-list