Ty jednotky nahazovaly nouzovy rezim i kdyz se treba pokazila lambda nebo z tech danych cidel chodily chybne udaje tak proste nejela podle cidel ale podle nejakeho standardniho programu. Taky dokazy ty motronici rozeznat styl jizdy a davat jak pisete bohatsi smes. Mel jsem to tak u "tuneneho" kadeta GSI :) Cele jsme to prekopali vyhodili katalizator i lambu ktera tam je jenom kvuli katu a jezdilo to lepe po mensich upravach ridici jednotky .
<br><br>snehulak <br><br><div><span class="gmail_quote">On 04/08/06, <b class="gmail_sendername">RV</b> <<a href="mailto:vicek.radek@cpost.cz">vicek.radek@cpost.cz</a>> wrote:</span><blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">
<br><br>Pavel Kadečka napsal(a):<br>>> No jedine "rozumne" vysvetleni proc ma RJ vedet jak jedu rychle je to<br>>> omezovani rychlosti. U emisi si to nejak nedovedu predstavit, ale<br>>> netvrdim ze to neni mozne.
<br>><br>> No jestli to nebude kvůli tomu, že když prudce sešlápnete plyn, tak<br>> spotřeba se zvýší razantně, ale rychlost jen nepatrně. Prostě auto<br>> "ví", že tak rychle to stejně akcelerovat nebude, tak si dá míň plynu
<br>> - nějaký kompromis mezi spotřebou a zrychlením.<br>><br><br>No to je pokroucena predstava. Kdyz seslapnete prudce plyn tak se<br>nezvysi spotreba nebot spotrebu ridi RJ a ta si to vsechno sefuje.<br><br>Velmi zjednodusene to je asi takto:
<br>po seslapnuti plynu se zmeri vychyleni klapky a urci se prutok vzduchu<br>motorem (zjisti se nesoulad mezi otevrenim klapky a skutecnym prutokem)<br>a k tomu se spocita doba vstriku. To cele pak koriguje zpetne lambda
<br>sonda a podle toho se delaji korekce vstriku.<br>Tedy RJ jednotka se vzdy stara o to aby spalovani bylo optimalni na<br>zaklade udaju z motoru - koneckoncu ono spolehat se na ty kolecka neni<br>moc spolehlive kdyz se Vam zacne auto treba hrabat ve snehu.
<br><br>Nektere starsi jednotky mely rezimy, kdy se ignorovalo dobre chovani a v<br>pripade, ze jste slapnul az na podlahu tak vyradili lambda rizeni a jely<br>v rezimu bohatsi smesi nad stechiometrickym pomerem, ktere poskytuje
<br>maximalni vykon. Delal to urcite Bosch Monomotronic (mel jsem jej na<br>Passatu) a Jetronic, kde to pri v pripade bylo znat a pri predjizdeni<br>bylo citit ze motor zabral.<br><br>Mimochodem jsem zvedavy jak dopadne pouzivani systemu DENOX (vstrikovani
<br>kyseliny mocove do vyfukoveho potrubi) u novych naftovych osobnich aut.<br>Zatim se to pouzivalo jen u nakladaku. Pokud vim tak doplnovani naplni<br>do systemu bude mozne jen v servisu. :-(<br><br>--<br>RadekCX - <a href="http://www.cncnet.info">
http://www.cncnet.info</a><br><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz
</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></blockquote></div><br>