OT: Zeleznicni signalizace

Čtvrtek Srpen 3 16:18:44 CEST 2006

Vidíte,

    a já mám zase zkušenost z Prahy, že tam se lidi ve vlaku chovají
jako stádo dobytka a jinde je to lepší. Jezdím každý den z Ústí do
Děčína a zase zpět a ten panťák je docela v pohodě, vytopený a čistý.
Pokud se něco nepokazí. A nebo v zimě nejede nějaké memblo co zadupe
celý vagon.

    Mám zkušenost z trati Česká Třebová - Přerov a myslím si že vlaky
tam jezdí čistší než u nás. Možná to je jen dojem, ale proti Praze je to
fakt. A také lidi se tam nějak chovají lépe. Jezdím tu trasu několikrát
do roka. Teďka co je Brodek rozkopaný je to horší, ale jinak jsem
spokojená.  A když to srovnám s jízdou vlakem EC z rajchu do Prahy,
raději nemluvit. Zlaté naše vagony. A také jsem si nevšimla že naše
vlaky jezdí tak hrozně seknuté jako ty mezinárodní.

    Drážní zařízení je drahé, to je fakt. Jednak to musí být prostě
super spolehlivé a jednak se na tom živí dost lidí. To je také fakt. Jen
mi poslední dobou uniká logika nových systémů. Staré systémy měli
nouzové ovládání, nebo spíše několik možností nouzového ovládání. Ale ty
nové to už nemají. Nebo starý typ přestavníku je dá rozříznout, pak se
udělá kontrola, západková zkouška a jezdí se dále. Ty nové "koridorové"
se po rozříznutí zničí. Jak chytré. Nebo se porouchá zdroj od HUBu a pak
veliká stanice dvě a půl hodiny stojí protože ten zdroj nemá zálohu a
ten HUB je jediná cesta dat z jednoho počítače do druhého a přes ten
JEDEN HUB jede jak hlavní, tak záložní počítač ...  a pak přijede
technik firmy a jde zcela jistě po tom zdroji, tam vymění kondenzátor a
všechno je v pořádku. Jaká to náhodička.

    Jinak přejezdy jsou vůbec nebezpečná věc, hodně jištěná a hodně
práce je kolem nich. Je zajímavé, že vyhláška považuje závory za
"doplňkovou signalizaci" ale když se něco stane a závora nespadne (ale
blikače jsou v činnosti) tak je z toho rázem malér a i o přejezdech kde
je jenom blikač se pak hovoří jako o "nezabezpečeném přejezdu". Moc hezké.

    Myslím si že kdyby vedení drah stálo co za to, tak můj zaměstnavatel
je už dávno někde jinde a lidi nebudou tolik nadávat. Ale řešit pokles
zisků tím, že zdražím jízdenky, to může napadnout jen úplného vola.
Zrovna tak se do silnic cpou hrozné miliardy a pak nám je ničí kamiony.
Proč se tranzitní doprava nenaloží na vagon a nejede to po kolejích s
jedním motorem vepředu ? Není vůle. A pak jezdí ROLA nebo dneska
"kontejnerový speciál" z Lovosic do Drážďan. Super, tak kamion přejede
celou republiku až do Lovosic a pak na posledních několika málo
kilometrech jede po kolejích. Další super rozhodnutí.

    Já chápu že lidi remcají na zpožděné vlaky, ale nechápu že nadávají
na vlaky špinavé. Já na tohle vždycky říkám "Ano, já přijdu do práce,
prolezu pár vagonů, tam rozkopu koše, pobleju podlahu, rozřežu nějaké ty
sedačky, ťípnu vajgla o polstrování v nekuřáckém vagonu ... "

    Omlouvám se za dlouhé psaní, nějak mi to ujelo.

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz
   mobilni mail: sasa.svobodova@vodafonemail.cz - max 120 znaků !!!