Re: Regulovatelný zdroj 0 - 40V; 0,5 - 10A

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Duben 9 01:12:35 CEST 2006

Takovato uslechtila koncepce byva casto odsouzena k tomu, ze na dodelani
"zrovna neni cas". Ale za uvahu by stala jednoducci koncepce - pravda,
pouzival jsem ji jen u napajeni LED displeju s proudem do 1 A. vykonovy
tranzistor zapojeny v klasickem linearnim stabilizatoru, jenze v kolektoru
ma tlumivku a diodu, tlumivka slouzi zaroven jako trafo pro buzeni baze.Pro
male proudy to stabilizuje linearne, pri vetsich se to rozkmita. Je to
jednoduche az blbe, ale ucinne. Az pujdu do firmy, to schematko prinesu.
Andel
----- Original Message -----
From: "Pavel Novotny" <novotny.pp@atlas.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 08, 2006 8:47 PM
Subject: Regulovatelný zdroj 0 - 40V; 0,5 - 10A

Pokud na teto koncepci postavite zdroj s 10A a budete chtit nastavit
vystupni napeti 1V 10A musite na tranzistou protopit 390W, coz si  nezada s
rychlovarnou konvici :-)

U zdroju s takto velkymi proudy je minimalne slusnosti pouzit nejakou formu
spinaneho predregulatoru nebo primo spinany zdroj.
Osobne mam v supliku jiz leta nedodelany zdroj podobnych parametru s
nasledujici koncepci.

Trafo 230/42V -> step-down menic s L4970A -> linearni regulator s nejakym
velkym MOSFET tranzistorem, ktery ridi dva OZ jeden ve funkci napetoveho a
druhy proudoveho regulatoru. Mereni obstaravaji ADC prevodniky z ADUc8xx,
ovladani DAC ze stejneho MCU.
Pokud z takto koncipovaneho zdroje chcete odebirat 1V 10A protopite na
linearnim regulatoru pouze cca 40W.

>Zdravím !
Už delší dobu hledám na internetu schéma podobného zdroje, bohužel zatím bez
úspěchu... Našel jsem zatím pouze jedno zapojení, které mi připadá dobré (
http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html ), ale v nějaké
diskusi jsem četl že má spoustu vad. Nevíte někdo o nějakém zajímavém
schématu na zdroj s parametry 0-40V10,5-10A?  Díky

                    S pozdravem Standa Šubrt