OT dodavatelia (bolo Re: tip na AMPER ?)

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Duben 5 21:05:40 CEST 2006

Petr Zahradnik wrote:
> Pokecat s kamarady z konference a se svymi dodavateli soucastek a
> komponent a materialu.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

stastny to clovek... vy si vyberate koho navstivite, ku nam chodia
dodavatelia suciastok otravovat osobne. Uz ma tie navstevy celkom
nebavia. Vzdy dojde nejaky tipek z firmy, ktora dostala krabicu,
prelepila nalepku s adresou, prepisala fakturu na sumu zvysenu o
"rozumny zisk" a poslala ku nam.
Chlapik sa vypytuje co robime, co pouzivame, naco je nase laboratorium
vlastne dobre, clovek ho posle do nasho muzea nech si to nastuduje sam,
chlapik ukazuje katalogy, ponuka napriklad 1mm koaxialne mikrokonektory
pre mobilne telefony, clovek mu ukaze 1-7/8" koaxial (priemer takmer
5cm) ktory pouzivame v nasich instalaciach a spyta sa ho ci ten jeho
konektor vydrzi 50kW, on vytiahne dalsi katalog a ukaze smerove
odbocnice s tak zlym PSV ze sa to neda pouzit snad ani v tom telefone,
clovek mu ukaze vlastne s PSV 1.01, tipek pozera, kyve hlavou.
Postupne zisti ze vlastne nic co predavaju nepotrebujeme, objednali sme
cez nich len nejaku specialitu, ktoru sme si nasli sami a len preto ze
nahodou zastupuju danu firmu. Tak zacne ukazovat dalsie veci, pyta sa
dalsie veci, pise si s prepacenim take kokotiny ze jeden by neveril.
Okrem toho ze dojde do kancelarie a prislusny list rovno zahodi do kosa
sa s tym neda nic ine robit.
Vidim ze predavaju nejake vseobecne veci (meracie kable, atenuatory,
standardne konektory) tak poviem ze mal by som zaujem o nejake meracie
koaxialne kable, pripadne iny bezny spotrebny material. Chce vediet
detaily, tak mu poviem ze standardne dlzky kablov ktore pouzivame su
1,2,4,8,10 a 16ns, napise si, potom sa na to pozre, v katalogu take
nevidi. Tak sa pyta ake dlzky kablov to chcete? 1,2,4,8,10 a 16ns.
Napise si este raz, znova pozera, znova vidi ze take v katalogu nema,
znova sa spyta, znova mu poviem to iste. Potom uz definitivne zisti ze
tam nieco nesedi, tak sa spyta kolko je to metrov. Tak mu poviem ze
neviem, lebo to zavisi od konkretneho kabla. No hej, ale ved to musite
mat zmerane kolko je to cm. Znova zopakujem ze neviem kolko je to cm,
naco chlapik povie ze to prediskutuje s aplikacnymi inziniermi.
Nikdy mi ziadnu ponuku neposle, nabuduce dojde otravovat znova.
Podskupinou tejto skupiny su dodavatelia, ktori vam chodia ponukat veci
tak raz za dva mesiace a su to veci ktore skutocne nakupujeme v pomerne
velkom mnozstve (konektory). Chodia, ukazuju, pisu si poznamky. Potom
ich clovek kontaktuje so ziadostou o cenovu kalkulaciu, mail je
precitany este v ten den a potom nic. Ticho. Tyzden prec. Ticho. Dalsi
tyzden prec. Ticho. Potom zavolam ze ci teda nieco bude, ze jasnee, ved
na tom pracujeme (pripominam ze je to firma ktora dane veci priamo
vyraba, ich svajciarska konkurencia posiela ponuky do dvoch hodin).
Cakam dalsi tyzden a objednam od konkurencie, ktora ma okrem toho takmer
vsetko na sklade, alebo dodacia doba max. 4 tyzdne (spominani Francuzi
dodavaju priemerne 8 az 12 tyzdnov).
Potom znova dojdu, pytaju sa ako sa mam a ci som dostal ponuku, tak im
ukazem regal plny konektorov a hovorim uz som nakupil. Dalsi krat to
iste, dalsi krat to iste, dalsi krat to iste. Ano stale existuju firmy,
ktore vam nechcu predat svoje vyrobky. Proste kupovat od nich je ritual
len pre vyvolenych.... Nakoniec vzdy objednam od svajciarov, ktori ma
sice nechodia navstevovat kazde dva mesiace ale reaguju okamzite a maju
neporovnatelne kratsie dodacie doby. Bohuzial pre vacsie nakupy clovek
potrebuje viac ponuk, takze to musim vzdy a znova absolvovat.

Najlepsie su vystavy/navstevy kde je pritomny priamo clovek z vyvoja.
Zatial som sa takto stretol len s dvomi. Neotravuje so ziadnymi kecmi,
sadneme, dame kafe, pokecame. Naposledy sme takto asi za hodinu
vysriesili vyvoj uplne noveho specialneho atenuatora, ktory dokaze
zniest vysoke spickove vykony. Pokreslili sme si, ukazal mi co
standardne robia, prediskutovali ake materialy pouzivaju na povrchove a
rezistivne vrstvy, prediskutovali kvalitu konektorov a pod. Este sme sa
dohodli na cene, lebo dany projekt sa vyskytol viacmenej neplanovane
takze nan neboli rezervovane peniaze a o 3 mesiace som mal bednu
atenuatorov na stole :-) Proste parada...

som sa nejak rozkecal, ale mozno to niekoho pobavi ;-) Pripadne dajte
vediet vase skusenosti s navstevami podomovych obchodnikov so suciastkami...

b.