nabijeni autobaterie

Pavel hw@itherm.cz
Úterý Září 27 08:29:09 CEST 2005

Nebylo by lepsi koupit novou autobaterku, nez vymyslet nejake slozite
nabijecky?

Pavel

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 27, 2005 8:04 AM
Subject: nabijeni autobaterie

Vzhledem k potizim s autobaterii, kdy po 3 tydnech, co auto stalo, se nejak
vybila (meril jsem jestli mi v aute neco nezere proud a nezere), jsem byl
donucen predelat jeden ATX PC zdroj na nabijecku. Poradite nekdo, jak tu
baterii spravne nabijet? Jake je maximalni napeti s pripojenou nabijeckou,
aby se baterie neprebijela? V jedny stary knizce o S105-S135 jsem nasel, ze
napeti na konci nabijeni je 15,6 az 16,2V coz je trosku rozptyl.
Vim, ze bych moh nastavit nejakych 14,4V a nechat nabijet baterku treba
tejden bez toho, ze by se ji nejak ublizilo, ale to se bude nabijet dost
malym proudem (a hodne dlouho).
Ted mam nastaveno nejakych 15,6V, nabiji se asi 2-2,5A (mam tam takovy
orientacni meridlo). Vzhledem k tomu, ze to musim stelovat trimrem uvnitr
nabijecky (prakticky se steluje napeti na byvale 12V vetvi), tak bych to rad
nastavil napevno a pak uz se v tom nevrtal.

Predem diky za rady.

P.K.