nabijeni autobaterie

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Září 27 08:04:24 CEST 2005

Vzhledem k potizim s autobaterii, kdy po 3 tydnech, co auto stalo, se nejak vybila (meril jsem jestli mi v aute neco nezere proud a nezere), jsem byl donucen predelat jeden ATX PC zdroj na nabijecku. Poradite nekdo, jak tu baterii spravne nabijet? Jake je maximalni napeti s pripojenou nabijeckou, aby se baterie neprebijela? V jedny stary knizce o S105-S135 jsem nasel, ze napeti na konci nabijeni je 15,6 az 16,2V coz je trosku rozptyl.
Vim, ze bych moh nastavit nejakych 14,4V a nechat nabijet baterku treba tejden bez toho, ze by se ji nejak ublizilo, ale to se bude nabijet dost malym proudem (a hodne dlouho).
Ted mam nastaveno nejakych 15,6V, nabiji se asi 2-2,5A (mam tam takovy orientacni meridlo). Vzhledem k tomu, ze to musim stelovat trimrem uvnitr nabijecky (prakticky se steluje napeti na byvale 12V vetvi), tak bych to rad nastavil napevno a pak uz se v tom nevrtal.

Predem diky za rady.

P.K.