Regulovatelna zatez - vykon

petrtoshw petrtoshw@ptmodel.cz
Pondělí Září 19 19:36:21 CEST 2005

Zdravim konferu.

Hodlam postavit aktivni regulovatelnou zatez (s FETem IRFP460) a resim
problem s uchlazenim ztratoveho vykonu. Na hlavni tranzistor bych pouzit
pasivni chladic s 1K/W (vetsi se mi nevejde do krabice). Chtel bych pouzit
jeste aktivni chlazeni dvema ventilatorky (60x60mm). Moji otazkou je jak
tyto ventilatory ovlivni celkovy trvaly ztratovy vykon? Pokud to beru
zjednodusene, tak si predstavuji, ze chladic by zvladl priblizne 100W (ohrev
na 120°C) trvale zateze, s ventilatory o neco vice, ale o kolik? Dal by se
nejakym zpusobem vypocitat „netrvaly“ maximalni mozny ztratovy vykon (treba
na max. 60s)?

Vim, ze to jsou v oblasti chlazeni asi zakladni veci, ale nikdy jsem to
neurcoval, tak se nezlobte.

Predem dekuji za vsechny informace

S pozdravem

Tosa