Jaký programovací jazyk ve výuce?

Vymětal Tomáš vymetalt@gmail.com
Sobota Září 17 08:11:21 CEST 2005

Rád bych propral ještě to Scheme. U nás na škole se tím taky začíná
(inf.UPOL), podle mě jde o dobrý krok dopředu. Drtivá většina
programátorů o tom buď ani neslyšela, nebo to nikdy neviděla, takže síly
jsou zpočátku vyrovnané. Syntaxe je vcelku jednoduchá a relativně
přehledná s dobrým vyučujícím (který mimochodem prezentoval, že "dobrý
vědec dokáže látku vysvětlit i uklízečce") lze za pár týdnů dělat divy.
Výhodu pociťuji především v tom, že opravdu každý se musí naučit to samé
a především, opravdu i uklízečka se na tom naučí logicky uvažovat. Když
je pak dalším krokem např. VB, lidi se naučí, že syntaxe je jim na
hovno, ale logické uspořádání programu a procedury budou stále stejné.
Časem pak pro ně nebude problém sednout k Céčku, do okna otevřít gugla a
program z čehokoliv jiného do něj přepsat. Podle mě když se člověk na
něčem začne učit, je k tomu nějak mentálně vázán a nechce programovací
jazyk opustit ... Vzhledem k tomu, že ale ve Schemu toho opravdu nepůjde
udělat příliš, je změna nutná, což by měl kadý programátor chápat už od
začátku.

T.V.