Re: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Září 15 18:52:09 CEST 2005

> Silny typovy systém mi nevadi.
> Ani v C/C++ nejde pouzit funkci bez predchozi deklarace, takze kde je
> problem?

Jde, zarve jenom linkler ze neco neni v poradku, pripadne to vypise
haldu warningu. Ale prelozi se to a prekladac to musi umet prelozit,
co kdyby to tak programator chtel nechat. Jestli nepisu k veci tak se
omlouvam, ze jsem tu vyhradu k hlavickam nepochopil.

> // Čím více toho překladači řeknete o svém algoritmu, tím více má
> // prostředků aby odhalil opomenutí, podivnosti návrhu a podobně.
> //
> [M.P.]

> TO je na jedne strane uzitecne, ale kdyz to jazyk prezene, tak se to stava
> kontrproduktivnim a o to mi jde. Copak mohu beztrestne priradit v C/C++
> int-u string pointer nebo strukturu? Tvrdim ze ne, pokud pomineme vyzadana
> pretypovani...

To ne, ale muzu priradit do znamenkove promenne bezznamenkovou, nebo
muzu udelat to co o par mailu drive psal Tomas Hamouz, priradit vysku
ve stopach do vysky v metrech (Mars Polar Lander, 80,000,000 USD,
pamatujete?).

> // Jinak řečeno, pokud vám překladač neumožní napsat přiřazení ve stylu
> // signed = unsigned,
> [M.P.]

> Copak jsem psal, ze tohle mi dela problem? :).

Nepsal, to je jen priklad - pro vysvetleni.

>  pak je nejspíš chyba v logice vašeho návrhu
> // programu, nikoliv v definici programovacího jazyka :-)
> //
> [M.P.]

> Takztez jsem nepsal, ze jazyk je spatny, ale k vyuce mi pripada nevhodny:).

Prave proto _je_ vhodny, ze nedovoli (presneji receno omezi)
nesystematicky navrh programu.

> // Jo, a ještě drobnost, ale skutečně jen drobnost - existence hlaviček
> // modulů a procedur (a pravidel pro jejich použití) dovoluje
> // zkonstruovat linker se složitostí log(n), zatímco linker jazyků typu C
> // je z principu n^2.
> [M.P.]

> Cim to tedy, ze jazyky C a C++ lze natrafit mnohem casteji nez jazyky
> odvozene od Pascalu?

To by me taky zajimalo.

>  Dokud se nepokusíte udělat build all pro program o
> // dvou miliónech řádků složený z pěti tisíc modulů tak se vás to nejspíš
> // netýká :-)))
> //
> [M.P.]

> K psani CADu nebo bankovnich softu mam daleko:).
> Ale tohle neni debata o profi aplikacich a zacatecnik asi nebude kompilovat
> 2M radku a 5k modulu, ze ano? :).

Jasne, tohle je extremni hodnota potrebna pro ujasneni problemu. Vsak
pisu, ze se vas to nejspis netyka :-)

> S pozdravem,
>                 Marek pavlu

Aleš Procháska