RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Září 15 22:13:23 CEST 2005

Zdravim,

// Vazeny mlady muzi,
// doba, kdy rozjasane davy nesly nad hlavami transparent "Kazdy sobe
// programatorem"
// skoncily, respektive nikdy neprekrocily stin toho transparentu. A verim,
// ze
// nejen ja jsem
// za tento vyvoj nejednou odevzdal obetinu pohanskym bohum
//
[M.P.]

Reknete to vsem SS budou z Vas nadsene a urcite se vzdaji vsech hodin
vypocetky, jen aby predali to jedinecne povolani do spravnych rukou
vysokoskolskych profesoru:).
Jak jsem psal, mne je putna kolik programatoru bude, ale kdyz se to uz musí
ucit, tak at to k necemu je a at mají studenti pocit, ze se alespon kousek
priblizili profikum a resili svůj vypocetni problem a bavilo je to.
A ne aby na to kaslali, nakonec se stali manazery a trebas Vam podobnym
programatorum pripravili uzasne horke chvilky, protoze nebudou mit tuseni, o
cem to vubec je a co lze zadat a co ne! :))).

// Pokuste se pochopit, ze tak jako ne kazdy muze byt vynikajicim fyzikem,
// tak take ne kazdy se muze stat dobrym programatorem. Nemame tu jen same
// Einsteiny - vice je tu tech nosicu vody, kteri se hrdi tim ze se ucily za
// fyzika.
// Pohrichu je take mnohem vice tech radoby "programatoru" - denne se s nimi
// setkavate a take na ne denne nadavate.
//
[M.P.]

Ja prece nechtel ze všech udelat programatory, vzdyt bychom umreli hlady bez
pekaru:).

// Verte mi, programovani opravdu neni o nejake pritrouble syntaxi, jazyku
// ci prostredku - programovani je predevsim o analyze a algoritmizaci
// problemu.
[M.P.]

To si schovte pro vysokoskolaka, ale stredoskolaka, ktery ani nemusi byt v
budoucnu programatorem musite nalakat, aby ho to bavilo. Pak mate sanci, ze
bude programatorem a nebo jen nebude branit svým odmitavym postojem v uceni
tem druhy a schopnejsim... To ze programovani není o syntaxi vim dobre, ale
to neni problem pro mne ani pro Vas , ale pro nekoho, kdo se uci od piky a
nutne programatorem nebude.

// Vysledek teto analyzi uz dokaze zakodovat kdekdo
//
[M.P.]

Mozna kdekdo, ale cas zakodovani bude zaviset na tom, kdo:).

// > Jak se to vezme, mne pocty programatoru nezajimaji, ale kdyz se mne
// někdo
// > zepta, tak Pascala nedoporucim...
//
// Boze dej at po Vas nikdo nezada radu - znate tu o tom sevci a kopytu ????
//
[M.P.]

Pozde! Nicmene je zajimave, ze nekterym jedincum provolavani k Bohu projde a
nekteri jsou sprzneni, jako ja vcetne urazek :).

// > Mimo to ten soucasny Pascal uz neni tim puvodnim Pascalem, ze ano?
//
// Maji toho tolik spolecneho jako Vami zminovane VisualC a vytvor K&R
[M.P.]

Jenze kdyz ted pisu C tak myslim ANSI C, protože jsem to na zacatku zminil
nebo ANSI C++, ale kdo to ma porad psat dokola:).

//
// S pozdravem
// MK
//