Re: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Září 15 17:02:05 CEST 2005

> Co furt mate s tim typove silny??? To je typicky pascalacky argument. Proc?

Už jsem to tu psal, viz mé dřívější příspěvky.

> Naucit programovat na perlu, ten nema prakticky zadny typovy omezeni a
> clovek si to tam muze placat, jak chce. Krasa. Zadny deklarace, rovnou z
> vody a hura na algoritmus. Zadna kompilace (duvod, proc jsem se nikdy
> nepokusil o Javu). Zadna buzerace syntaxi (Python, neuveritelny). Krasa
> vlastovek (die, die, BEGIN&END). Funguje vsude (die, die, C#).

> Teprve pak je mozny je zacit omezovat tema 'zbytecnostma' okolo.

Zkusím vymyslet vzoreček.

Pracnost tvorby programu v každém jazyce se dá vyjádřit (hrubě
zjednodušeno) jako a+bn, kde "a" a "b" jsou konstanty dané jazykem a
"n" je velikost programu, po dalším hrubém zjednodušení třeba počet
řádků. Basic má malé "a" a velké "b", Ada velké "a" a malé "b", C a
Pascal jsou někde mezi tím. Dále má každý jazyk nějakou kritickou
hodnotu "n", u které přestává při programování jít o vymýšlení
algoritmů a začíná souboj s chybami. Jazyky silně typové mají tuto
hranici vysoko, jazyky "bez těch omezení" nízko. Tato trojice konstant
je dána do vínku každému jazyku při jeho návrhu a je na každém kterou
si vybere. Jen je nutno mít na paměti, že jazyk s charakteristikou
[0,0,inf] neexistuje.

Aleš Procháska