RE: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Čtvrtek Září 15 16:34:26 CEST 2005

At 14:11 15.9.2005, Slavomir Skopalik wrote:
>bash ma specialni urceni pro praci ostatnimy programy (skriptovani prikazu
>OS),
>python neznam (ocekavam web).
>Pro zacatecnika bych opravdu volil typove silny jazyk,
>ktery umozni jednoduse realizovat zakladni algoritmy
>+ ladeni.

Co furt mate s tim typove silny??? To je typicky pascalacky argument. Proc?

Naucit programovat na perlu, ten nema prakticky zadny typovy omezeni a
clovek si to tam muze placat, jak chce. Krasa. Zadny deklarace, rovnou z
vody a hura na algoritmus. Zadna kompilace (duvod, proc jsem se nikdy
nepokusil o Javu). Zadna buzerace syntaxi (Python, neuveritelny). Krasa
vlastovek (die, die, BEGIN&END). Funguje vsude (die, die, C#).

Teprve pak je mozny je zacit omezovat tema 'zbytecnostma' okolo.

Jinak dalsi teorie ostatnich o tom, ze umi (urcite stejne a spickove) 23.5
programovacich jazyku a voli podle nutnosti, jsou IMO honeni si trika.

Krome pocatku s Basicem, jsem si vzdy vystacil s Asm, C, C++, Perl a
trochou PHP. Uznavam, ze jsem nikdy nedelal GUI a business/banking
aplikace, kde muze byt situace jina.

Jindroush (kubecj@asw.cz)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.