Re: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Září 15 14:49:17 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 15.9.2005:

> Ja tak taky prakticky zacinal (teoreticky algol62), ale nesdilim Vas
> nazor na vhodnost BASICU ZX81. Treba GOTO na cisloradku, GOSUB pouze
> jako atrapa procedur... Brr.

Zacatecnik se muze ucit na Basicu stejne tak dobre jako na cemkoliv
jinem. Je uplne jedno, jestli tam je GOTO nebo ne.

Jinak, mezi nami, ja se povazuji za velmi dobreho programatora, pisi v
leccems, ne jen v Delphi nebo C#.NET. A priznam se a nestydim se za
to, ze pro PIC mikrokontrolery pouzivam take PicBasic. A necitim se
nikterak menecenny.

> Pro vyuku typovou kontrolu nepostradam. Duvodem je mala velikost
> vyukovych projektu a hlavne psychologicky efekt. Pokud me (studenta)
> na chybu upozorni prekladac odvodim si z toho ze prekladac me
> otravuje cimsi obtizne pochopitelnym. Naopak, pokud me intrepret na
> chybu neupozorni při spusteni, ale jsem nucen ji hledat debuggerem,
> nebo ladicimi vypisy jsem vice v kontaktu se svym dilkem a chapu
> lepe co se deje nez v pripade "byrokratickeho" chyboveho hlaseni
> kompilatoru.

:-) Si delas legraci, ne? To je asi stejne, jako kdybys sel do
autoskoly a masochisticky si liboval, jak se super naucis jezdit bez
tachometru a ukazatele paliva. Vzdyt prece rychlost si v tom ficaku
(ja jsem v autoskole nestihal ani poradne sledovat znacky, kdyz jsem
musel radit a jeste se udrzet na silnici) muzes odpocitat podle casu a
ujete vzdalenosti, a kdyz to prestane jet, tak preci kouknes do nadrze
nebo budes s merakem lezt do motoru...

Vyuka programovani zacatecniku neni o tom, ze jiz druhou vyucovaci
hodinu patras debuggerem, proc pada program Hello World, ale o tom, ze
se hlavne naucis poradne programovat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem