Re: Jaký programovací jazyk ve výuce?

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Září 15 09:10:31 CEST 2005

Zdá se, že jste nepochopil, o čem je programování. Dotyční chudáci
fyzikové též ne. Hlavičky procedur jsou přece od toho, aby za vás
překladač mohl zkontrolovat jestli jste neudělal někde chybu. Totéž
silný typový systém, princip deklarace předcházející použití a další.
Čím více toho překladači řeknete o svém algoritmu, tím více má
prostředků aby odhalil opomenutí, podivnosti návrhu a podobně.

Jinak řečeno, pokud vám překladač neumožní napsat přiřazení ve stylu
signed = unsigned, pak je nejspíš chyba v logice vašeho návrhu
programu, nikoliv v definici programovacího jazyka :-)

Jo, a ještě drobnost, ale skutečně jen drobnost - existence hlaviček
modulů a procedur (a pravidel pro jejich použití) dovoluje
zkonstruovat linker se složitostí log(n), zatímco linker jazyků typu C
je z principu n^2. Dokud se nepokusíte udělat build all pro program o
dvou miliónech řádků složený z pěti tisíc modulů tak se vás to nejspíš
netýká :-)))

Aleš Procháska

P.S. Flamewars přímo miluju!