Spojovani transformatoru

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Neděle Září 11 12:42:22 CEST 2005

Pozeram, ze ked dojdu argumenty tak prichadza cas na osobne inzultacie.
Okrem toho, ze ste porusili asi polovicu pravidiel tejto konferencie vas
prispevok nema ziadnu informacnu hodnotu. Pokial si pamatam takto
naposledy argumentoval Samko Pivovarci :-)

Aby sme sa ale dostali k veci. Vztah nemam, lebo pocitat to pre mladeho
intelektuala vasho typu je to asi strata casu, preto prikladam obrazky.
V simulatore som nakreslil diskutovany problem:
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/mlady_intelektual/schema.pdf

Urobil som transient simulaciu pre symetricku vystupnu zataz:
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/mlady_intelektual/transient_sym_load.pdf
Na vrchnom obrazku su priebehy napatia na kladnej a zapornej vetve, na
strednom prud sekundarom vrchneho transformatora (napaja kladnu vetvu) a
na spodnom prud sekundarom spodneho transformatora (napaja negativnu vetvu).
Zataz je symetricka a sekundarne prudy su evidentne symetricke podla
nulovej osi, takze jednosmerna zlozka oboch prudov je nulova.

Co sa ale stane ked sa sekundarna zataz zmeni na nesymetricku, v nasom
pripade som pouzil rezistory 10 a 100 ohmov.
Obrazky:
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/mlady_intelektual/transient_10u.pdf
pre vyhladzovacie kapacity 10u a
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/mlady_intelektual/transient_500u.pdf
pre vyhladzovacie kapacity 500u.
Co vidime? Prudy sekundarom uz nie su symetricke okolo nuly co znamena
ze prud ma jednosmernu zlozku. Co znamena ze transformator bude trpiet
jednosmernym sytenim.

Verim ze aspon takto graficky ste si problem objasnili a mate priestor
na vami pozadovanu diskusiu. Tlachy stare tetky sme uz poculi.
Takisto verim, ze uz nebudete inzultovat (jedneho z najskusenejsich)
uzivatelov tejto konferencie len preto, ze nemate k veci co povedat.

D. Valuch