OT upornost uspornyh zarovek ( bylo Lampa s vrtuli )

Pavel pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Září 8 21:36:43 CEST 2005

> Naprosto presne - a v tom je prave ten problem. Mam jedinou pozitivni
> zkusenost - velka UZ Osram Circolux ve tvaru "volantu" (treba

Ja mam tuto zkusenost s jinym typem stejneho vyrobce a to Dulux El
LongLife "klasickeho" tvaru a patice.

> skutecne sviti uz x let a to jede denne dost hodin (vecer a v zime i
> odpoledne). Vsechny ostatni nevydrzely nic, tim mene, cim jsou levnejsi.

Toto mohu potvrdit, nejstarsi (3) co mam cca 10let stare a svitim s nimi
zhruba podobne. Tehdy staly skoro 500kc/ks, dnes je tento typ pod
400kc/ks. Mam i par novejsich stejneho typu ale na rozdil od levnejsich
typu vsechny dodnes funguji a subjektivne sviti stale stejne.

Kdysi jsme v praci k trvalemu (vypinac sice ma ale pouziva se jen kdyz
se meni zarovka) osvetleni chodby zkusili do svetla namontovat tu
nejlevnejsi zarivku a vydrzela nekolik mesicu, na hodiny snad mene nez
2.000. Obyc zarovky tam odchazeji drive, typy s prodlouzenou zivotnosti
vydrzi zhruba deklarovanych 4.000 hodin.

> Mam pocit ze to je i tim, ze elektronika v Circoluxu je zcela mimo
> trubice a mnohem mene se ohriva. Vlakna pak drzi proto, ze zarivka
> startuje postupne (napred nazhaveni) - to se u levnych soudobych typu

Ano, postupne rozsveceni zarivce nejspise vyhovuje ale me ne, proto je
mam v lustru kombinovane s jednou klasickou zarovkou 40 nebo 60W

> nedeje ani nahodou.

Tohoto jsem si tez vsiml.

> Presto UZ pouzivam, casto (hlavne pri nakupech novych) ale premyslim o
> smyslu sveho pocinani...

No ja jsem to kdysi zhruba pocital a nejak jsem dospel k vysledku, ze
navratnost je do 5ti let, takze ted uz mi vsechny "vydelavaji". Pocital
jsem tedy s tim, ze to co se uvadi jako prikon elektromer skutecne
zaznamena (o tom co zaznamena elektromer u spinaneho zdroje apod. uz
jsme tu nejake diskuse vedli), prikon zarovky jsem pocital ekvivalentni
podle udaje vyrobce, a porizeni zarovky jsem snad ani nepocital...

Pavel