OT uspornost "uspornyh zarovek" (bylo Lampa s vrtuli)

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Září 8 15:32:30 CEST 2005

> U zarovek se jednoznacne vyplati vybastlit nejaky ten "zpozdovac" at uz
> NTC
> nebo triakovou regulaci s dalsimi funkcemi,ma cenu o necem podobnem
> uvazovat
> u usporek. Je jasne, ze princip je zcela jiny, ale třeba existuje nejaka
> finta, která by mohla eliminivat "skody" spojene s zapinamim usporek ?

IMHO se vyplati maximalne ten NTC, nejaka vyssi elektronika (pokud to nema navic napr. funkci stmivani nebo dalkoveho ovladani) je vzhledem k cene zarovky 10 korun zbytecna. Proste cena elektroniky presahne nekolikanasobne cenu zarovky (nebo i vice zarovek).

P.K.