FPGA (CPLD) a (a)synchronni navrh?

Milan milger@pobox.sk
Čtvrtek Září 8 14:01:35 CEST 2005

--Tak moment. Ted mi to bud nemysli, nebo jste dal spatny priklad (1).
--At na to koukam jak koukam, zda se mi, ze v prikladu 1 je Karnaughova
--mapa kombinacniho obvodu spojita, takze si nedovedu predstavit jediny
--pripad, kdy dojde k hazardu. Pletu se?

Kasli na spojitu K.M. tu ide o technologicky problem zvolenej architektury,
ktora ma inak 1000000 vyhod.
V FPGA je to realizovane SRAM, takze teoria hazardu neplati uplne. Ide o
jednoduche prepinanie adresy v SRAM na zaklade vstupov /A,B,C/ sa meni
adresa vystupnej bunky kde je bud "0" alebo "1" podla funkcie. A pri tom
prepinani vznikaju kratke "smrnce". Samozrejme nie vzdy.

Priklad je ciste teoreticky, len sa snazim poukazat na problemy pri navrhu.

Milan

P.S. radsej mi tykaj inak sa citim ako dedo.

----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek@tynska.cuni.cz>
To: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Sent: Thursday, September 08, 2005 1:35 PM
Subject: Re: FPGA (CPLD) a (a)synchronni navrh?

Diky za odpoved,

> [...]
> /netreba to brat doslovne/
> 2. riesenie sice oneskori nastavenie vystupu o periodu hodin CLK, ale
> rovnako zabezpeci, ze vysledny signal, ktory pouzijes v dalsom bloku bude
> cas T stabilny a nezmeneny. Signal bude "zasynchronizovany" a ty vies ze
> ho
> mas posunuty prave o T a to sa da kompenzovat /v 99.999% navrhov/

Tak moment. Ted mi to bud nemysli, nebo jste dal spatny priklad (1).
At na to koukam jak koukam, zda se mi, ze v prikladu 1 je Karnaughova
mapa kombinacniho obvodu spojita, takze si nedovedu predstavit jediny

Zda se mi, ze at se kterakoli z velicin A, B, C zmeni jakkoli, vzdy
bude vystup dobre.

Pokud se pletu, prosim ukazte mi ten hazard. Pokud se nepletu, tak
abych nebyl za stourala, dovedu si predstavit treba hazardni
kombinaci (A & not(C)) + (B & C).

Tu bych ale prece mohl nahradit kombinaci
(A & not(C)) + (B & C) + (A & B), ktera jiz bude bez hazardu.

Unika mi neco? Prosim nezlobte se.

> Kedze FPGA realizuju log. funkciu SRAM /vstupy su adresa a vystup data/,
> pri
> zmene vstupov moze dochadzat k nechcenym zakmitom /ako ked na SRAM menis
> adresu a to by ti v 1. priklade  menilo vystup aj keby si nechcel/. Tento
> neblahy jav odstranis iba synchronnym navrhom, ked vsetky klopaky v navrhu
> menia svoj stav v jeden moment 2. /ked k tomu dochadza je signal na vstupe
> stabilny t.j. musi platit aj to ze oneskorenie signalu medzi 2 klopakmi
> /rychlost suciastky je jeden zo zakladnych parametrov/ je mensie ako
> [...]

Tohle je zajimava informace a dekuji Vam za ni. Zkusim si o tom
casem, tak za rok :-), az to bude u me aktualni, najit nejake
povidani.

> CPLD nemaju SRAM a teda maju o problem menej.
>
> Zjednodusene sa da povedat ze navrhy, ktore idu na FPGA, pojdu urcite aj
> na
> CPLD /pokial sa tam zmestia a suciastka to bude stihat/. Bohuzial opacne
> sa
> to uz jednoznacne povedat neda.
>
> Je to nadlho a mne sa uz nechce pisat a mozno nie som ani celkom presny
> ale
> isto ma niekto opravi.

Dekuji Vam za Vas cas a nechci uz dele zdrzovat.

Pekny den,
Marek P.