FPGA (CPLD) a (a)synchronni navrh?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Září 8 12:58:08 CEST 2005

Dekuji za odpoved,

> [...]
> pomerne nizkourovnovy navrh (co nepouzijete, takze Vam to ten
> "prekladac" z vyssieho jazyka (VHDL, Verilog) rozhadze viacmenej ako sa
> mu podari).
>
> Predstavte si to tak, ze mate k dispozicii len zopar typov hradiel ako
> 7400 a 7474 a z toho idete poskladat nieco zlozitejsie. Teraz nehovorim
> o cene a zlozitosti, ale o fyzickom rozlozeni - nejako tie puzdra musite
> ulozit a poprepajat ich. Tych moznosti - ako to uz MK pisal - je viac a
> je na "prekladaci" ako to pozapaja - no a tym padom je aj moznosti

popravde uz si nepamatuji, zda existuji situace, kdy takovato
zpozdeni znemozni 100% spolehlivy navrh. Podivam se do ucebnice a
pripadne budu otravovat casem zas :-).

> Synchronny navrh ma jednu pointu a tou su jednotne hodiny distribuovane
> po celom cipe. Ak neurobite nejaku hroznu blbost (ako prave nejaky
> priserne zlozity kus kombinacnej logiky) tak to je urcite bezpecna cesta.

Ano, to urcite je. Ale asynchronni navrh je prece uzasna vec, pokud
ma nekdo tu obrovskou mozkovou kapacitu (spis vykon) na jeho navrh.
Je to skoro jak analogovej pocitac, akorat v diskretni a nelinearni
podobe.

Dekuji a zdravim, MP