OT: Auto - porucha zapalovani

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Pátek Říjen 21 08:55:32 CEST 2005

Martin Marušák wrote:

> [...]
> vytahováním kabelů jsem zjistil,že jeden válec nezapaluje a kabelem to není.
>
> V tou autě jsou dvě dvojité (hranaté) zapalovací cívky. Tj. vždy na jednu
> stranu vede kabel (zřejmě 3 vodiče) s konektorem, shora jsou 2 zapalovací
> kabely. Rozdělovač to nemá.
> Tak jsem si říkal, vadná cívka, ale ráno jsem je ještě přeměřil ohmetrem.
> Překvapilo mě to, že odpor VN strany "vadné" cívka proti kostře byl 2,4 a 8
> kOhm, ale kupodivu u "dobré" cívky jsem žádný odpor proti kostře nenaměřil,
> jen průchozí z jednoho VN na druhé (asi 9 kOhm).

To je IMHO OK, doporucuju namalovat a zamyslet se. Sek. vinuti
(plovouci) a dve seriove spojena jiskriste. To, ze je jejich spoj
ukostren, je pouze konstrukcni zalezitost.
Pokud se ale prida jeste "nejake ukostreni" v tom vinuti (prvni -
proseknuta - civka), stanou se z toho dva nezavisle obvody, o jejichz
(ne)symetrii vypovida ten pomer odporu.

> Posledním diagnostickým pokusem ještě může být prohození obou cívek s
> příslušným prohozením kabelů (zkusím odpoledne).
> Nemáte někdo zkušenost, jak takhle zapalovací soustava funguje? Je to cívkou

Pali obe svicky zaraz, jeden vyboj je "nanic".

> nebo může být chyba i v přívodních zapalovacích impulzech (z řídící
> jednotky?), pokud jedna strana cívky se zdá OK?

IMHO je to civkou, nepali ta strana, kde je proti zemi mensi odpor, ze?

> Děkuji
>
> Martin Marušák

  TomM

P.S. Nejsem autoelektrikar, ale v Kubinovi - Elektricke vybaveni
motorovych vozidel (nebotaknejak) jsem si zrovna v kapitole o zapalovani
vcera pred spanim cetl :-).