OT: Auto - porucha zapalovani

Martin Marušák m.marusak@volny.cz
Pátek Říjen 21 08:35:42 CEST 2005

Včera jsem sotva dojel domů, Renault Laguna 1996, jel na 3 válce. Postupným
vytahováním kabelů jsem zjistil,že jeden válec nezapaluje a kabelem to není.

V tou autě jsou dvě dvojité (hranaté) zapalovací cívky. Tj. vždy na jednu
stranu vede kabel (zřejmě 3 vodiče) s konektorem, shora jsou 2 zapalovací
kabely. Rozdělovač to nemá.
Tak jsem si říkal, vadná cívka, ale ráno jsem je ještě přeměřil ohmetrem.
Překvapilo mě to, že odpor VN strany "vadné" cívka proti kostře byl 2,4 a 8
kOhm, ale kupodivu u "dobré" cívky jsem žádný odpor proti kostře nenaměřil,
jen průchozí z jednoho VN na druhé (asi 9 kOhm).
Posledním diagnostickým pokusem ještě může být prohození obou cívek s
příslušným prohozením kabelů (zkusím odpoledne).
Nemáte někdo zkušenost, jak takhle zapalovací soustava funguje? Je to cívkou
nebo může být chyba i v přívodních zapalovacích impulzech (z řídící
jednotky?), pokud jedna strana cívky se zdá OK?

Děkuji

Martin Marušák