386(286) a IDE disk

MK info@mcu.cz
Čtvrtek Říjen 13 11:57:45 CEST 2005

> V setupe su na vyber iba pevne typy diskov, ziadne type 47. K tej
> zakladovke bol aj MFM radic - konektor na kabel k HDD nema 40 pinov ale
> viac (snad 48, neratal som). Myslim, ze disky s typom <47 neboli este
> IDE, mozem sa mylit.
>
> Dalsia 286 doska uz ma aj type 47 a vsetky nastavovacky k tomu, takze s
> nou a IDE diskom by nemal byt problem, ale je....

> Tie "moje" dosky radicov maju Winbond W83757 a aj nejake tie TTL :-)
> Okrem IDE radica su v tom aj 1xFDD, 2xCOM, 1xLPT a 1xGAME.

Tak jeste jednou a pomalu .-)))))
IDE radic je jen oddeleni datove a casti adresni sbernice ISA, vyber adresy
a vyber preruseni. Nic vic. Je jedno zda to je v nejakem SuperIO, nebo
slepene z klasiky. Ze zacatku se take disky tohoto typu nenazyvaly IDE, ale
AT-BUS

Je celkem jedno, zda tam mate disk type=47 - to je pouze uzivatelska volba
nastaveni parametru a nema s MFM, RLL, IDE ci jinym typem nic spolecneho.
Pokuste se nastavit nejaky typ, ktery ma priblizne stejne parametry
(samozrejmne musi byt mensi nebo rovny tem skutecnym) pak by mel
disk zacit fungovat.

MFM radic mel dva ploche vodice - 34 a myslim ze 20(16) - to uz si fakt
nepamatuju
Pak tam muzete mit SCSI a ten je 50 zilovy. V te dobe byly
dost rozsirene 8b (kratka ISA) radice SCSI od WD

S pozdravem
MK