Aproximace sinusovky -- doplneni

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 6 14:13:41 CEST 2005

Jeste drobnost,
zajimavou moznosti aproximace pouhym spinanim je spinani extremu a
rozpinani (vysoka impedance). Takovy prubeh "+, 0, -, 0" totiz muzeme
brat i tak (a neni vylouceno, ze to byla myslenka puvodniho
tazatele), ze stavy + a - jsou napetove (napetovy zdroj) a stav 0
neni napetova nula (cili tvrde uzemneno), ale odpojeny stav.

V tom je ovsem zasadni rozdil -- stavy + a - tak predstavuji hodnotu
napetovou, stav 0 je nulou _proudovou_. Reseni bez znalosti zateze je
pak nemozne, zato je zrejme mozne dosahnout u urcitych zatezi lepsi
aproximace.

Mimochodem, nedavno komentovany smesovac Dana Tayloe pracuje na
presne takovemto principu (i kdyz to tak na prvni pohled vubec
nevypada).

cas	slozka	vysl.I		vysl.Q
0	I	+ napeti	0 proudu
1	Q	0 proudu	+ napeti