EAGLE vs. OrCAD10

Jan Kral kral@fortech.cz
Čtvrtek Říjen 6 09:35:50 CEST 2005

Je otazkou, zda budete moct pouzivat ORCAD i nadale, protoze jestli si na nej zvyknete, tak tezko uz budete delat neco v Eagle.
Zacal jsem s Eaglem, kde jsem zvladnul nakreslit schema i desku, ale porad mi pripadalo jeho ovladani tezkopadne. Po odzkouseni ORCADu mi chybely soucastky, ktere uz byly definovany vcetne pouzdra. V ORCADu se musi skoro kazda soucastka spojovat s pouzdrem, ale to je jen otazka casu nez si to clovek u pouzivanych soucastek doplni.
Po urcitem case clovek zjisti, ze s vyberem vicero soucastek se pracuje naprosto intuitivne, proste se udela vyber obdelnikem pripadne pres Ctrl a pak se pracuje s celym timto vyberem uplne stejne jaka s jednou soucastkou.
V Eaglu jsem se pokousel kdysi upravit nejake pouzdro a docela jsem se natrapil (priznavam, ze jsem to neumel). V ORCADu je to opet docela intuitivni. Docela chapu nektere uzivatele Eaglu, ze radeji stravi hodne casu hledanim jiz vytvorene knihovny.
A spousta jinych dost zasadnich rozdilu.

JK

 stojim tu pred dilemou, a preto som sa rozhodol poziadat Vas o nazor,resp. radu. Pre diplomovu pracu sa mam rozhodnut medzi navrhovym prostredim Eagle alebo OrCAD10. Kedze projekt je na akademickej pode, tak cena/licencia atd. nie su rozhodujucim faktorom. Sam pracujem v Eagle, ale moznost naucit sa OrCAD mi pripada zaujimava. Hlavne projekt casom dospeje do faze minimalne 4 vrstvej DPS. Dilema teda je, ci ostat v Eagli, alebo naucit sa OrCAD. Pokial ten OrCAD, tak preco? V com je ten-ktory system lepsi? Uvitam nazory ludi, ktory pracuju s OrCADom, a pokial je tu niekto co pozna rovnako Eagle a OrCAD bolo by jeho vyjadrenie rozhodne prinosne.

Vyhody/ nevyhody atd. atd....???

Za odpovede vopred dakujem. S pozdravom
  Ondrej Pribula